עמוד הבית > טיפולים בסדציה עמוקה

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

טיפולים בסדציה עמוקה

מהי סדציה עמוקה?

חלק גדול מטיפולי השיניים מבוצעים בהרדמה מקומית בלבד, פרוצדורות אחרות, קיצוניות – תדרושנה הרדמה כללית, בין לבין, מצויים טיפולים בסדציה עמוקה. במהלכם, מוחדר דרך הווריד חומר הרדמה במינון נמוך. פעולה זו מבוצעת על ידי רופא מרדים מומחה, ובזמן שהשפעתו של החומר גורמת למטופל/ת רגיעה מוחלטת, יכול רופא השיניים להשלים את ההליך הנדרש.
רופא השיניים חייב לקבל הכשרה מיוחדת על מנת שיוכל לעבוד עם מטופלים בזמן הסדציה.
נדגיש כי אין המדובר בהרדמה כללית, אלא שרירי הנשימה אינם מורדמים וכך לא נצטרך מכשיר הנשמה  ותהליך  ההתאוששות ממנו היא מהירה יותר.

למי מתאים התהליך?

טיפולים בסדציה עמוקה מתאימים במיוחד למטופלים הסובלים מדנטופוביה (חרדה דנטאלית או חרדה מטיפולי שיניים) אשר, בשל כך, נמנעו מהם לחלוטין טיפולי השיניים לאורך שנים רבות. נוסף לכך, ביצוע טיפולים בסדציה עמוקה משמש את רופאי השיניים במקרים בהם נדרשות מספר רב של פרוצדורות בפיו של המטופל, ובכוונתו לסיים את כולן במהלך יום טיפול אחד מרוכז. זאת, מאחר ותחת השפעתה של הסדציה העמוקה, קיימת האפשרות לביצוע “מרתון” יעיל של טיפולי שיניים. בין הטיפולים הדנטאליים אותם ניתן לבצע תחת השפעת הסדציה, נכללות פרוצדורות כירורגיות פשוטות (כעקירות רגילות או כירורגיות והשתלות שתלים ושיניים) פרוצדורות כירורגיות טרום-שיקומיות מורכבות (כהשתלת עצם עצמית והשתלת חניכיים) וטיפולי שיקום זמני (תותבות זמניות וגשרים זמניים).

מהו ההליך הרפואי?

ההליך מתחיל בכך שהרופא המרדים מחדיר לווריד הזרוע של המטופל את חומר ההרגעה באמצעות אינפוזיה. מכאן, תפקידו במהלך הטיפול יהיה לווסת את מינוני החומר המרדים, לעקוב אחר מצב המטופל ולהבטיח לו את מקסימום הנוחות. בנוסף לסדציה העמוקה, תבוצענה גם הרדמות מקומיות באזורים המטופלים, אולם בביצוען של אלו, לא יחוש המטופל בזמן ביצוען. במצב של טיפולים בסדציה עמוקה המטופל ער, מתקשר ומשתף פעולה עם הסובבים אותו, אבל, בזכות פעולתו של חומר ההרגעה שבאינפוזיה, הפחדים והחששות הקיימים נעלמים. בסיומו של הטיפול הדנטאלי, יעצור הרופא המרדים את זרימת החומר המרדים באינפוזיה, ותוך מספר דקות, המטופל יוכל לעמוד שוב על רגליו. לרוב, מושאר המטופל כחצי שעה נוספת להשגחה ולמעקב במרפאה, ולאחר מכן, ישוחרר לביתו, ללא שום מגבלות הנובעות מביצוע ההרדמה. כמובן שלאחר הסדציה לא ניתן לנהוג, כך שיש לתאם את החזרה הביתה עם מלווה.

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

נגישות