לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

הרמת סינוס (סגורה/פתוחה)

הסינוס הינו חלל בעצמות הפנים. הסינוס המקסילרי ממוקם בשני צדדי הלסת העליונה, מעל השיניים הטוחנות. בדפנות הסינוס המקסילרי קיים קרום עדין מאוד, היוצר מעין בלון. ניתוח הרמת סינוס מתבצע כאשר השיניים הטוחנות ולעיתים הקדם טוחנות חסרות ואין מספיק עצם לביצוע שתלים (פחות מ-10 מ”מ).

ישנם סוגים שונים של הרמת סינוס:

הרמת סינוס פתוחה: כוללת פתיחת חלון צידי. פותחים חלון קטן באזור, עד שמתגלה קרום הסינוס. מרימים את קרום הסינוס כלפי מעלה ומגלים את הדפנות הקשיחות של החלל. ממלאים את החלל בעצם מלאכותית או טבעית כך שמתקבל נפח עצם המספיק להחדרת שתל באורך הרצוי. מכסים את החלון שיצרנו בממברנה (הנספגת עם הזמן) ותופרים.

עיתוי הכנסת השתלים בהרמת סינוס פתוחה משתנה בהתאם לנתונים בשטח. כשקיימת עצם ראשונית, (4-6 מ”מ) המעניקה יציבות ראשונית לשתלים, מכניסים את השתלים תוך כדי הרמת הסינוס, מחכים 6 חודשים ומשקמים בעזרת מבנים וכתרי חרסינה. כשאין מספיק עצם היכולה לתת יציבות ראשונית לשתלים, נאלץ לחכות כ-4 עד 5 חודשים, ורק לאחר מכן להחדיר את השתלים. לאחר 4-5 חודשים נוספים נשקם בעזרת מבנים וכתרי חרסינה.

הרמת סינוס סגורה: הרמת סינוס סגורה מתבצעת ללא פתיחת חלון. נעדיף לבצע הרמת סינוס סגורה כאשר יש צורך בתוספת קטנה בגובה (העצם הקיימת בגובה של כ-8 מ”מ ויש להגביהה ב-2 מ”מ נוספים בלבד). מצב זה מאפשר להכניס שתלים באורך 10 מ”מ ולעקוף את הרמת הסינוס הפתוחה, המורכבת יותר. בהרמת סינוס סגורה, מנקבים את רצפת הסינוס. דרך הנקב, מרימים מעט את הממברנה, מחדירים עצם ולאחר מכן מחדירים את השתל. השתל מוחדר בזמן הרמת הסינוס, ללא פתיחת חלון.

היתרונות:

  • ניתוח כירורגי בודד
  • זמן המתנה קצר של כ-6 חודשים

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

נגישות