שיקום הפה – מיפוי תהליכים כולל, מעקירות עד השתלות שיניים בחלל הפה

שיקום הפה הוא תהליך כולל שבמסגרתו משוקם פיו של המטופל. מטופלים המגיעים עם שיניים מוזנחיות המיועדות לעקירה, או שהגיעו עקורי שיניים ונדרשים לטיפולים משלימים יצרכו בסבירות גבוהה את התהליך הכירורגי שנקרא שיקום הפה. במסגרתו, עובר המטופל כל פרוצדורה אפשרית בדרך למנשכי שיניים יציבים ותקניים.

עקירת שיניים פגומות

באמצעות צילומי שיניים ובדיקות שייעשו במרפאה יזוהו שיניים שנדרשות לעקירה. השיניים ייעקרו בהרדמה מקומית ופנים עצבית. במידה ואתם מועמדים לעקירה, בקשו מהרופא שלכם הפנייה לצילום CT לבדיקת העצם שלכם. במידה והיא תקנית, תוכלו לבצע בו ביום השתלת שיניים ביום אחד. המשמעות: השתל מוטמע בפה שלכם ביום העקירה מה שחוסך לכם דם, יזע ודמעות בהתעוררות. מתעוררים ללא כאבים על אף שבוצעה עקירה כי השתל מתפקד כחסם-דם.

הכנה להשתלה לאחר עקירת השיניים

במידה וצילום ה- CT שלכם הראה שישנו מחסור בעצם, לא תוכלו לבצע את ההשתלה ביום אחד, למעט מקרה All on 4 המאפשר הטמעת שורה של שתלים בטכניקה ייחודית כך שלא רק שהם יעמדו יציבים על אף המחסור, הם יאפשרו להחזיק חצי לסת שלמה (כל לסת שמאל תחתונה/עליונה או כל לסת ימין הסמוכה לה). מי שמעוניין בכל שמתחת לכל של עקורה יעמוד שתל יצטרך לעבור השתלת עצם ואם זה במיקום קרוב לאף, אז גם הרמת סינוס. טיפול זה והשתלת עצם נעשים באותו יום, כשהמטופל משוחרר לביתו עם עצם מושתלת שצפויה להתקבע בפיו לאחר 8-10 שבועות.

ביצוע ההשתלה לאחר העקירה ומילוי העצם

ההשתלה נעשית אם ורק אם ישנה עצם מספקת בפה. בחלק מטיפולי שיקום הפה המטופל מתגלה כמי שהעצם שלו שלמה ומספקת ואז ניתן להשלים את התהליך ביום העקירה. בחלק אחר של המקרים, ההשתלה מתבצעת לאחר הרמת סינוס והשתלת עצם, תהליכים משלימים להטמעת השתל.

צהר לחיוך – המרפאה שלכם לשיקום הפה

במרפאת השיניים צהר לחיוך ניתן לקבל את כל שירותי שיקום הפה, מהעקירה הראשונית ועד ביצוע ההשתלות הסופיות לפני כתר או תותב. במרפאת צהר לחיוך מתמחים בכל סוגי התהליכים של שיקום הפה, לרבות עקירה כירורגית במקרה שלא ניתן לאחוז בשן עקב היותה כלואה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות