שיקום הפה המלא במרפאת מומחים כירורגית

שיקום הפה הוא מכלול של טיפולים שגורמים לחידוש המנשך של המתרפא. מדובר במתרפא אשר עבר עקירות וחסרות לו שיניים וכעת הוא מעוניין להשלים אותן. בעבר, הייתה נהוגה השיטה של הטמעת תותבים, כשציבור המטופלים נטה לנהות אחריה בשל מהירות הביצוע. בפועל, אין מה שמחזיק את אותם תותבים כי כשהשן עקורה, אין שורש, והתוצאה היא פחד מכל לעיסה מחשש להתנדנדות ונפילת התותבים. הפתרון לכך הוא שיקום הפה באמצעות שתלים דנטליים מטיטניום. טיטניום הוא חומר אלחלד אשר יכול ליצור מגע עם עור האדם מבלי לגרום לגירויים ומחלות עור, כולל כשמדובר ברקמות רגישות כמו החניכיים וכלי הדם הפנימיים בפה. השתלים משמשים כתחליפים מלאים לשורשים ומעליהם ניתן להטמיע כתרים שיספקו את אותו מענה כמו השיניים העקורות: לעיסה מלאה וחזקה ללא חשש.

עקירות ועקירות כירורגיות

עקירות נעשות במרפאת שיניים לשיקום הפה כאשר מזוהות שיניים שלא ניתנות לשיקום, אלא על ידי שתל וכתר מעליו. עקירה כירורגית נעשית אם לא ניתן לעקור עם צבת רגילה את השן בשל היותה כלואה או חסומה. שן שנעקרה בהליך פרוצדורלי רגיל, ולא כירורגי, עשויה לזכות את המתרפא בשתל בו ביום אם בבדיקת העצם הוא אובחן כבעל עצם איכותית וחזקה באותה נקודה. למה זה מומלץ? משום שהתעוררות מהרדמה של עקירה לפצע פתוח וכואב היא אירוע טראומטי וכואב מאד, יש האומרים מהכואבים בתחום הרפואי בכלל, ולא רק הדנטלי. תארו לעצמכם שתעברו עקירה, תתעוררו מההרדמה ולא רק שלא יכאב לכם, לא תהיה אפילו טיפת דם על הפצע? זה בדיוק מה שקורה בהשתלה ביום אחד. השתל משמש גם כפלסטר וגם כשורש-חדש, ולמעשה, מי שעבר טיפול כזה בהצלחה יכול, כבר במפגש הבא עם הרופא, לבקש ממנו לבנות לו כתר.

שתלים עם מילוי עצם או בשיטות חדשניות

שתלים עם מילוי עצם מהווים את נוסחאות ההשתלה הסטנדרטיות בשיקום הפה. מילוי עצם נדרש כאשר אובחן מחסור בעצם למטופל. מילוי העצם אינו תהליך פשוט כלל ועיקר, במיוחד כאשר המחסור התגלה בלסת העליונה (לרוב, זה מה שקורה). לסת זו נושקת לרקמות האף דרך הסינוסים, ולכן לא רק שצריך למלא עצם, יש להרים את הסינוסים לפני כן כדי לאפשר את ההחדרה שלה. ההרמה הזו נעשית או באמצעות ניתוח של פתיחת החייך כדי לחשוף את הקרום של הסינוס ולמלא מתחתיו עצם, או באמצעות טיפול מים הידראוליים שמוחדרים דרך שתל עם משאבה. המים ההידראוליים מכים בסינוס בעוצמה בשל הזרם החזק ומעלים אותו למעלה, ובעודו מצוי בגובה, מחדירים במקום המים את נסורת העצם דרך אותה משאבה. טיפול זעיר פולשני זה ניתן במקום ניתוח הרמת סינוס פתוחה. אפשרות שלישית היא כלל לא לטפל בעצם החסרה, אלא למצוא 4 נקודות בפה בהן העצם חזקה, ולהטמיע שם 4 שתלי ענק ומעליהם – מנשך שכולל את כל השיניים, כשבפועל יש כתרים במקום שיניים. שיטה זו נקראת All on 4 והיא חוסכת שגרת טיפולים ממושכת למשוקמי פה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות