עמוד הבית > שיקום הפה > שיניים תותבות על גבי שתלים

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

שיניים תותבות על גבי שתלים

שיניים תותבות הן שיניים נשלפות המסייעות למשתמש בהן לשמור על היגיינת פיו. נמסרות למטופל לאחר עקירה והן מספקות מענה להשלמת שיניים. הבעיה בפתרון שיניים תותבות היא שאין להן בסיס תמיכה אופטימלי, ולכן מספיקה תנועה של השפתיים או אכילה על מנת לנדנד ולהפיל את התותבת. הפתרון לכך הוא עיגון שתלים לפני שמכניסים לפה שיניים תותבות.
שתלים מעגנים את השיניים המלאכותיות הללו בצורה טובה כך שלמטופלים יש הרגשת ביטחון הן ברמת האסתטיקה, היציבות ולעיסה אופטימלית של האוכל.

Ball Attachment

על 3-4 שתלים מוברגים מבנים בצורת כדור. בתוך התותבת קיימות 3-4 “כוסיות” המותאמות לכדורים הנמצאים על השתלים. זה למעשה צורה כמו של עלי ומכתש. בעת הכנסת התותבת לפה נשמע “קליק” המראה כי התותבת נשענת כראוי על הכדורים.
בדרך כלל נהוג לבצע מצמדים כדוריים בלסת התחתונה שם העצם חזקה יותר. 

Dolder bar

בים השתלים קיים מוט עיגון המחבר אותם למקשה אחת. על הבר מחברים מצמדים כדוריים שיתחברו לתותבת כמו במצב הקודם שתיארנו בלסת העליונה בדרך כלל מומלץ להשתמש בבר המקשר בין השתלים ומעליו לשלב מצמדים. הקישור בין השתלים חשוב מכיוון שהעצם בלסת העליונה רכה יותר.

All on 4

על 4 שתלים מונח גשר המוברג על ארבעת שתלים אלה. הפעולה נעשית בזמן ההשתלה כך שקיימת למעשה העמסה מיידית על השתלים וקבלת הגשר באותו יום.

אם גם אתם סבורים כי הגיעה העת לשים סוף לחוסר היציבות שמורגשת בשגרת השיניים התותבות, יש לכך פתרון!

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

נגישות