עמוד הבית > כירורגית פה ולסת > עקירת שיני בינה כלואות

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

עקירת שיני בינה כלואות

קיימים שני סוגי מצבים עיקריים בהם תבוצע עקירת שיני הבינה:

עקירת שן בינה כלואה – שן הבינה נשארה כלואה מתחת לרקמת החניכיים ולא בקעה.  שן הבינה בדרך כלל אינה מעוררת בעיה ולכן לא נדרשת עקירתה המיידית ופעם בשנה יש צורך בצילום פנורמי על מנת לבדוק שמיקום השן לא הישתנה ואין פגיעה בשן סמוכה. במידה ויש חשש לפגיע בשן סמוכה (ראה תמונה) יש צורך בעקירה מיידית של השן.

עקירת שן בינה שבקעה, אבל באופן חלקי – מאחר וארבע שיני הבינה הן השיניים שבוקעות אחרונות, לעיתים, לא נותר להן מקום משלהן בלסת. במקרים כאלה, שן הבינה תתחיל בבקיעתה, עד שתיעצר בגלל השן הסמוכה או החניכיים. בקיעה חלקית כזו עלולה לגרום לדלקות חניכיים באזור שכן נכנסים מזון וחיידקים בין החניכיים לשן ולכן יש צורך במתן אנטיביוטיקה ויומיים לאחר מכן לבצע עקירה.

החלמה מעקירת שן בינה

קרוב לוודאי כי עקירת שן בינה היא לא הבילוי שהייתם בוחרים לעצמכם, לו הייתה ניתנת לכם האפשרות, אבל אולי כמה ימי מנוחה בבית יוכלו להמתיק לכם את הגלולה המרה. זמן ההחלמה משתנה מאדם אחד לשני ועשוי לנוע בין שבוע ל-10 ימים. מרבית הסיכויים שתצוידו במרשם אנטיביוטיקה שאותה, אתם חייבים לקחת עד לסיום הטיפול. בזמן ההחלמה עלולות להופיע תופעות לוואי שונות כנפיחות, אדמומית באזור ואף כאבים. מומלץ להשתמש במשככי הכאבים הרגילים שלכם, להימנע מאכילה ושתייה חמים, מעישון ומפעילות גופנית.

 

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

נגישות