עקירת שיני בינה כלואות – יישום, טיפול ועצות לשיקום הפצע

מהו טיפול עקירת שיני בינה כלואות? טיפול זה מוביל לעקירת שן בינה ללא אחיזה בקצה שלה, וזאת משום שהיא כלואה על ידי השן הסמוכה לה או שהיא פשוט לא חשופה מספיק ביחס לגובה החניכיים. במצב כזה תידרש עקירה כירורגית להסדרת פינוי אותה שן. הדגש כאן הוא על פינוי ולא עקירה, כפי שתראו מה קורה בהליך זה.

מהלך העקירה הכירורגית לפינוי שן בינה כלואה

עקירת שיני בינה כלואות היא למעשה פינוי שלהן. הוא נעשה באמצעים כירורגיים הכוללים הרדמה, חציבה בחניכיים הכולאות באמצעות מכשיר חד ופירור השן הכלואה באמצעות מפורר דנטלי כירורגי. המטרה היא להביא את כל השן כולל את השורשים למצב של פירור ולכן החלק הכירורגי העיקרי כאן חותר לחשיפתם וצפוי להוביל לפצע עמוק באופן יחסי. הוא ינוקה משיירי הנסורת של השן המפוררת ולאחר מכן יעבור המטופל הליך חיטוי להגנה מזיהום שבסופו ייתפר הפצע. צפי הכאב כתוצאה מהתהליך, כ- 3 שבועות.

טיפים להתנהלות לאחר עקירת שיני בינה כלואות

עברתם תהליך כירורגי, ולא עקירה רגילה, אל תשכחו זאת. בשונה מעקירה רגילה שמובילה לפצע שנוצר מסביב לקדח, כאן נפגעו יותר רקמות ולכן הפצע יידרש ליותר זמן החלמה. במהלכו, מומלץ להצטייד בשני סוכי משככי כאבים: תמצית ציפורן חריפה להקלה מידית בעומס הכאב וטיפות אופטלגין. בעוד תמצית הציפורן מנחיתה על הפצע אלחוש בעוצמה גבוהה ברמה של 70% מעוצמתה של ההרדמה, אך לזמן קצר, האופטלגין מאלחש את הכאב בעוצמה חלשה יותר אך לפרק זמן יותר ארוך. תאכלו רק מזונות שניתן למעוך עם מזלג: סלט חצילים, חומוס, גלידה וטונה. לא לאכול מזונות חמים, גם אם הם רכים. להימנע מקפה, שוקו חם ותה.

הכאב צפוי להיחלש: זה מה שתצטרכו לעשות בעקבות זאת

לאחר השבוע וחצי הראשונים הכאב צפוי לאבד מעט מכוחו. מה זה אומר לגבי הפה שלכם? שמתחילים להיווצר כרישים ברקמות הפצועות. מה אתם צריכים לעשות? להתנהל כרגיל, לשמור על מזונות רכים וקרים בלבד ולקחת אופטלגין ותמצית ציפורן כמו בעבר. אל תתפתו להשתדרג לקפה ובטח שלא לעישון. רבים מתפתים לעשות זאת במצב הזה ואז גורמים לעצמם למכתשית יבשה: הכרישים מתפוצצים והדימום חוזר, הפעם כשהוא פנימי. הכאב הכרוני יחזור ויידרש טיפול מניעתי במרפאה. לשגרת אכילה רגילה חוזרים אך ורק לאחר שהכאב נעלם לחלוטין וגם אז, בעדינות יתר ובהדרגה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות