סתימות שורש לתיקון חורים בשורשי השיניים

סתימות שורש נעשות במהלך טיפול שורש. מטרתן היא גם לפתור בעיות של חורים שנוצרו על גופי השורשים בשיניים וגם לסגור שיניים שהובקעו בטיפולי שורש. סתימות השורש נעשות על ידי מומחה טיפולי שורש במרפאת שיניים של מומחים.

מתי, במהלך טיפול השורש, מסדירים את סתימת השורש?

כאשר טיפול השורש הסתיים והזיהום, הדלקת או כל נגע אחר הוסר מחלל השורש. כעת מגיע שלב הסגירה של הטיפול ואז צריך ליצור סתימה על גוף השורש עצמו אם נמצאו בו חורים, וגם סתימה כללית לסגירת הקדח שנוצר בשן למען טיפול השורש.

האם סתימת השורש היא סתימה גלויה ובולטת?

לרוב דווקא לא, משום שהיא סתימה פנימית. במקרה שהיא זולגת גם לכותרות השן שנפתחו לפני טיפול השורש, בדרך כלל מדובר בנקודה קטנה מאד של סתימה, שגם אם השן ממוקמת במיקום קדמי יחסית, קשה מאד להבחין בה.

כיצד ניתן להבטיח טיפולי וסתימות שורש איכותיות?

חשוב לבחור במרפאת שיניים של מומחים המעסיקה מומחי טיפולי שורש שעושים את העבודה בנפרד מרופאי השיניים הרגילים אך גם עובדים בתיאום איתם. מרפאה כזו תהיה מצוידת באמצעי רפואת שיניים ממוחשבים שיאפשרו לקבל אבחון טוב לגבי השן החולה שלכם ולנסח הצעת טיפול שורש מדויקת שתספק לכם את המענה הנדרש.

כמה זמן אורכת סתימת שורש במהלך הטיפול?

זו סתימה שיוצקים אותה במשך מספר דקות, מיד לאחר הסדרת כל העניינים הרפואיים בטיפול השורש. סתימה זו חולשת על כל חור שנתגלה בגוף השורש וגם על החור הראשי שנוצר על ידי מומחה טיפולי שורש, במטרה לסגור פתחים אלה ולשמור על השן שלכם מנזקים.

כיצד מתבצע טיפול סתימות שורש?

הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית ליד השן שעומדת לעבור את טיפול השורש. במקרים נדירים ניתן לבצע את ההרדמה באמצעות סדציה עמוקה. לאחר הקידוח בשן וההגעה לשורש, מיישמים טיפולים לריפוי השן ובסיום עוברים עם מקדח סתימות על האזורים הנגועים בחורים, מחורים שנמצאו על גופף השורשים ועד חורים מלאכותיים שנעשו כאמצעי עזר לטיפול השורש עצמו. הטיפול מתבצע כמו סתימה רגילה, עם שחרור המתרפא בהרדמה מקומית ומגבלת אכילה ושתייה למשך מספר דקות מרגע ההחלמה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות