סובלים מחניכיים נסוגות או עבות ומרווחות? הכירו טיפולי חניכיים מתאימים

בעיות חניכיים עלולות לגרום לשני סוגי בעיות: או פתיחת רווח בינן לבין השיניים, ומנגד – נסיגת חניכיים. הבעיה הראשונה מאובחנת, בדרך כלל, על ידי דימום בשיניים בעת פעולות אינטנסיביות שמתבצעות עליהן, כמו צחצוח. הדימום הזה אמנם נפתר בה בשעה, ואינו מורגש או משפיע על ההתנהלות בחלל הפה, אבל זה סימפטום להתרחבות החניכיים. זו הסיבה שהדימום התרחש. מיום ליום, תגלו שהחניכיים הקדמיות מתקדמות יותר ויותר לכיוון הלסת ופותחות רווח עם השיניים, עד אשר הן הולכות ומתרופפות ובסוף יצריכו עקירה. לכן, חשוב כבר בשלב הזיהוי – לטפל בזה על מנת שניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור ולהדק את החניכיים. לעומת זאת, נסיגת חניכיים מטופלת באמצעות השתלה של חניכיים מרקמות החניכיים של האדם, או באמצעות שימוש בחומר שנקרא אלודרם, המשמש להחלפת רקמות.

טיפול בחניכיים מתרחבות

חניכיים מתרחבות גורמות לשיניים שלנו להתרופף, כפי שהוסבר בפתיח. אם מדמם לכם בחלל הפה מבלי שעשיתם כלום, בעקבות צחצוח או פעולה עזה אחרת בחלל הפה, סימן שאתם מפתחים נגע כזה. מומלץ לגשת לקבל טיפולי חניכיים מתאימים: ביקור אצל שיננית שתיישם ניקוי עמוק, ותנקה אבנית שחדרה דרך החייך המתרחבת לשורשים. במקביל, יש להיות מטופלים אצל מומחה החניכיים עצמו אשר יזליף למרווח חומר רפואי שירפא את המחלה ויגרום להידוק החניכיים. חשוב ליישם תמורות אלו בתחילת האסקלציה כדי להימנע מעקירת שיניים ולצורך שמירה על בריאות החניכיים. הטיפול הכולל לריפוי נגע זה נקרא הקצעת שורשים או גרדת חניכיים.

טיפול בנסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים היא מקרה הפוך לחניכיים מתרחבות. הטיפול בנסיגת חניכיים הוא השתלת חניכיים יש מאין. ניתן להרדים את המטופל ולחתוך חניכיים קיימות לצורך תפירה והשתלה, או באמצעות שימוש באלודרם, חומר חיצוני שגורם להחלפת הרקמות. התפירה של החניכיים היא כמובן נמסה, ולאחר שהיא לא נראית, החייך החדשה תישאר מחוברת לחייך שהייתה נסוגה, וייווצר שוב מכלול חניכיים רחב וארוך. התהליך מאד דומה במהותו להשתלת שיער, בכך שמדובר בהתערבות מלאכותית שגורמת להתחדשות טבעית של איבר-צומח.

טיפולי חניכיים מתקדמים ניתן לקבל במרפאת שיניים כירורגית מומלצת בה המענה מתקבל על ידי מיטב המומחים הדנטליים!

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות