ניתוח הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית למטופלים הנדרשים למילוי עצם לפני שתל

מהי הרמת סינוס ומדוע זה חידוש שיש בטיפול זה ניתוח זעיר פולשני? הרמת סינוס היא הטיפול הכירורגי המורכב ביותר בספרות הדנטלית. מורכבותו נובעת משני כשלים, שאחד הוא תוצר של השני: הכשל הראשון הוא שאין מספיק עצם להברגת שתל עבור מטופל מסוים. הכשל השני הוא שזה קורה בחלק האחורי של הפה, בסמיכות לסינוסים של האף. בדרך כלל, זה גם מה שקורה, משום שהסבירות שיחסר עצם באזור קדמי או אמצעי נוטה לקדימה אינה גבוהה. לכן, במקרה כזה לא רק שנדרש מילוי עצם, צריך להרים את הסינוס כדי שניתן יהיה למלא אותה מתחתיו.

על הרמת סינוס סגורה ופתוחה, בטרם העידן הזעיר פולשני

כאשר עקרו שן אחת, המטופל יצא יחסית בזול כי ניתן היה לעשות הרמה סגורה באמצעות קדח בודד. הבעיה החלה כאשר המטופל היה נדרש לכמה שתלים בלסת אחת (למשל 6-7) כי אז המוצא היחיד היה הרמת סינוס פתוחה: פתיחת כל החניכיים בלסת עד לקרום שמבדיל בינן לבין הסינוס, הרמתו ומילוי עצם מתחתיו. זהו ניתוח שנחשב שנוי במחלוקת בקרב רופאים רבים כי המטופל מתעורר מההרדמה עם כאבי תופת וזמני החלמה ארוכים יותר מהעקירה עצמה. הפתרון לכך: הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית.

הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית – לצאת עם עצם חדשה ללא כאבים

הטיפול מבוסס על הברגת שתל דווקא באזור מחוסר העצם. אלא שלא מדובר באמת בשתל, אלא במשאבת מים בצורת שתל. משאבת המים היא דו כיוונית ויכולה להתיז את המים לתוך האזור המטופל או מחוצה לו. בתום ההברגה, מפעיל הצוות הרפואי את המשאבה כלפי פנים. המים נכנסים בקצב של סילון ובאמצעות הדף מרימים את הסינוס למעלה. לאחר מכן, מפעיל הצוות הרפואי את המשאבה להוצאת המים ובחלון הזמן שנוצר בו הסינוס נמצא למעלה מזריקים את נסורת העצם מתחתיו. הסינוס “נוחת” בדיוק את הנסורת החדשה, וכל זאת מתרחש ללא ניתוח פתיחת חניכיים.

השיטה משתכללת וניתנת ליישום גם ללא קדח

לאחרונה, פותחה בספרות הדנטלית שיטת ניתוח הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית ללא קדח. משתמשים במחט של מזרק ובמשאבה בלבד, ללא השתל, להפעלת הסילון שירים את הסינוס למעלה. לכן, העתיד כבר כאן ובקרוב ניתן יהיה להשתיל עצם ללא הליך פולשני כלל.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות