ניתוח הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית במקום הרמת סינוס פתוחה

מהי הרמת סינוס? מדוע היא נדרשת ולמה היא מהווה את אחד הטיפולים המורכבים בספרות הדנטלית? הרמת סינוס נדרשת כאשר מתרפא מסוים מבקש להסדיר שתל במקום שן שנעקרה. המקרה אירע בלסת העליונה, שכן בלסת התחתונה אין בעיות של סינוס (אם כי יכולה להיות מאובחנת גם שם בעיית עצם). במידה ואובחן בלסת הזו מחסור בעצם או נוכחות של עצם לא איכותית, הפציינט יידרש להרמת סינוס, משום שהסינוס הוא קרום שמפריע, באותה עת, להשתלת העצם החדשה.

מה היו הפרוצדורות להרמת סינוס עד כה?

הפרוצדורות היו ניתוחיות מלאות או סמי כירורגיות. כאשר אדם מסוים היה צריך להעמיס שתל בודד, הוא יכול היה לצאת בזול בטיפול מילוי העצם, משום שהוא היה עובר טיפול סמי כירורגי ולא ניתוח. הטיפול כולל קידוח בחייך של השן העקורה עד להגעה לקרום הסינוס באותה נקודה. הקידוח מתרחש מתחת לסינוס על מנת שבאמצעות מקדד ניתן יהיה להרים את חלק-הסינוס המבוקש מבעד לחלון שנוצר. אז, ממלאים את מה שיש מתחת לסינוס בעצם. במידה והדרישה הייתה לשורת שתלים אחת ליד השנייה, הטיפול היה ניתוח מלא שנקרא הרמת סינוס פתוחה. הוא כלל הרדמה מקומית, ולעתים סדציה. במהלכו, חתכו את כל שורת החייך במטרה להגיע לכל קרום הסינוס, הרימו את כולו ומילאו את מה שמתחת בעצם. זהו אחד הניתוחים הקשים להחלמה, סדר גודל של 15 ימים עד גמר הכאב, ועוד 60 ימים להקשחת העצם ומוכנותה להטמעת השתל.

מהי הפרוצדורה להרמת סינוס כיום, בשיטה הזעיר פולשנית?

כיום, ניתן ליישם ניתוח הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית באמצעות לחץ מים הידראולי. מחברים לחייך של השן העקורה, או של מספר השיניים העקורות, מכשיר דמוי שתל שיש בו משאבת מים. משאבת המים מזניקה אותם בלחץ מאד מאד גבוה, כמו של גרניק הידראולי. הסינוס מורם מהמכה של המים, ובהיותו למעלה, ניתן להפסיק את הזרם ולקבל מרווח זמן של מספר שניות בו הסינוס נמצא למעלה. במרווח זמן זה מטמיעים בצינור המשאבה נסורת עצם ומובילים אותה אל הרווח שנוצר בין החייך לסינוס. בכך, זוכה המטופל למילוי עצם בלי פתיחת חייך פיזית ובוודאי ללא השיטה הפתוחה המורכבת, בתהליך של חצי שעה והחלמה קצרה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות