מתי נדרשת עקירת שיני בינה כלואות?

עקירת שיני בינה כלואות נדרשת כאשר נוצרות דלקות בעקבותיה. בגדול, יש 2 סוגי “כליאה” לשיני בינה: הראשון הוא צמיחה אלכסונית מלאה של השן בתוך החייך: לא אתם ולא הרופא שלכם רואים אותה, אלא רק צילום פנימי של החניכיים. השן הזו, למרבה ההפתעה, לא מצריכה התערבות כירורגית רפואית כלשהי בגיל צעיר כל עוד היא לא מפריעה ליתר השיניים. היא מצריכה רק בדיקה תקופתית של רופא שיניים לוודא שאין דלקות בעקבות הצמיחה העקומה שלה. במידה והיא מתחילה להפריע לצמיחת השיניים השכנות שלה ולייצר דלקות, יש צורך בהתערבות כירורגית. המקרה השני של שן בינה כלואה הוא כשהיא כגלויה אבל רק בכותרת. מרכז השן כלל אינו גלוי כי יתר השיניים חוסמות את יציאתו מהחייך. דווקא במקרה כזה תמיד נדרשת התערבות מידית כי התולדה של החסימה הזו היא דימום תמידי, שמוביל לדלקות, שמובילות לצורך להוציא את אותה שן.

עקירת שן בינה עקומה וכלואה במלואה בתוך החייך

טיפול זה בדרך כלל לא נעשה הגיל הילדות ולא משום שהוא כואב מדי לילדים אלא משום שבדרך כלל שן כזו לא מהווה שום מכשול לילדים: היא לא חוסמת שיניים אחרות, ולא מכאיבה בתוך המנשך. התמורות הללו קורות דווקא כשהילדים גדלים והשיניים הסמוכות מתחילות להתעקם סביב השן הכלואה. אז, נדרשת התערבות בדמות עקירה כירורגית, וזאת משום שלא ניתן להגיע אל אותה שן באמצעי עקירה רגילים. לשימוש חיצוני.

עקירת שן בינה ישרה וכלואה חלקית: רק הכותרת גלויה

שן כזו מצריכה טיפול עקירת שיני בינה כלואות באופן מידי, משום שהמשמעות של שן עם כותרת בלבד היא בהכרח חסימה שלה על ידי השיניים האחרות. הן משתתפות בלעיסה ולכן לא ייטו לעקור לכם אותן. רופא השיניים יעדיף תמיד לעקור את השן שלא משתתפת בלעיסה, היא שן הבינה. דווקא טיפול זה כן יכול להיות מושלם ללא עקירה כירורגית, אלא רגילה בלבד, אבל אין בטוחה שאצל כל מטופל זה מה שיהיה. מה שכן, אם הטיפול נעשה בעיצומה של דלקת, כמות ההרדמה המקומית תגדל, ויישקלו צעדים כמו סדציה והרדמה כללית, כי להרדים מנשך עם דלקת זו משימה לא טריוויאלית בכלל. לאחר עקירת השן הזו יינתנו תרופות אנטיביוטיות להשלמת מיגור הדלקת וחזרה לחיי שגרה ללא זיהום פנימי בפה.