מידע שימושי ועדכני על השתלות דנטליות

בפרוצדורה השמרנית, השתלות דנטליות נעשות בשלבים מתודיים המתהווים בסדרה של טיפולי שיניים. זאת, בשונה מטכנולוגיות פורצות דרך, במסגרתן ניתן להשתיל שיניים ביום אחד, יום העקירה. בהשתלת שיניים בשיטה המוכרת והמסורתית, השלב הראשון בתהליך הוא עריכת בדיקה האם יש מספיק עצם בלסת. ללא נוכחות מספקת של עצם בלסת, או בהיעדר עצם איכותית, לא ניתן יהיה לעשות השתלה. יש צורך בהשלמת עצם. במידה והבעיה אובחנה בלסת התחתונה, ניתן להתחיל מיד בהשלמת העצם. במידה והבעיה אובחנה בלסת העליונה, יש צורך לבצע ניתוח או טיפול זעיר פולשני להרמת סינוס האף, במטרה להשחיל מתחתיו את העצם. השלב הבא בתהליך הוא המתנה של 3 שבועות עד חודשיים ימים מצד המטופל להתקשות העצם. השלב האחרון הוא ביצוע ההשתלה הדנטלית על ידי קידוח השתל והברגתו על העצם שהושתלה במנשך של המטופל.

שתלים ביום אחד בשיטות חדשניות

שתלי All on 4 – טיפול זה נועד למי שבלאו הכי מתכנן להחליף את כל המנשך שלו בשתלים לאחר שרוב שיניו נעקרו ונשארו לו מעט מאד שיניים בריאות על אותה עצם. בטיפול, מושלמת עקירתן של כל מעט השיניים הללו, ולאחר מכן בוחרים 4 נקודות בהן עצם הלסת חזקה. זה קורה כמעט אצל כל מטופל. מטופל שיש לו מחסור טוטלי בכל הלסת ייוודע על כך בטרם העקירות המשלימות ויוכל לקבל החלטה מה הוא עושה כדי להמשיך הלאה. אחרי ש- 4 השתלים הוטמעו במנשך, על גבי חלקי-העצם הבריאים, מועמס עליהם מערך כתרים המחליף את כל השיניים במנשך.

שתלים בזאליים – שתלים באורך של 20 מ”מ. הם מיועדים לעקיפת העצם החסרה, עקיפת מיתרי העצבים והטמעה ישירות על עצם מרכז הלחי (בלסת העליונה) ועל עצם הסנטר התחתון ביותר (בלסת התחתונה). העצמות הללו תמיד חזקות ולעולם לא במחסור משום שהם חלק אינטגרלי מגולגלתו של האדם ולא חשופים לתהליכי חמצון ושחיקה כמו בלסתות. בשל כך, ניתן לבחור בהם ולהסדיר שתלים ביום אחד.

ובכל זאת – הכדאיות שבהטמעת שתלים בשיטה המסורתית

רק שתלים שמוטמעים בשיטה המסורתית מבטיחים לנו את ההרגשה האמיתית של שיניים טבעיות, ללא שתלים ארוכים מדי, או חלקיים. מה שמפריע לרובנו, אם להודות על האמת, הוא לא כמות ימי ההמתנה להתקשות העצם, ולא כמות השעות שנצטרך לבלות במרפאה בכל טיפול. בשביל הבריאות שלנו נבקש, בסופו של דבר, לעשות הכל. הבעיה העיקרית עם שתלים בשיטה הרגילה, ולא ביום אחד, היא חשיפת המטופל לניתוחים מאד מסובכים ומאד פולשניים ובראשם הצורך למלא עצם בלסת העליונה: ניתוח מורכב שכולל הרמת סינוס בשיטה פתוחה לצורך מילוי האזור שבין החייך לקרום הסינוס בעצם. כיום, פותחה שיטה זעיר פולשנית שנקראת “מים הידראוליים”. בשיטה זו מוכנס גוף מתכתי דמוי שתל לאזור המושתל, אשר מהווה, הלכה למעשה, משאבת מים בלחץ הידראולי. המים דוחפים למעלה את הסינוס ללא ניתוח ומאפשרים לו להישאר למעלה למשך מספר שניות, במהלכן יופסק  הזרם וניתן יהיה להטמיע את נסורת העצם. טיפול זה מחזיר לא מעט פציינטים לרצות להסדיר השתלות דנטליות בשיטה המסורתית.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות