מידע חשוב על הרמת סינוס סגורה ופתוחה: עדכני, כולל שיטות טיפול חדשניות ויעילות

הרמת סינוס היא טיפול שנדרש כאשר יש צורך להשתיל עצם בלסת המטופל. האחרון, התגלה כלא מתאים להטמעת שתל, משום שאין בלסת שלו מספיק עצם (או שהיא לא איכותית דיו) להחזיק אותו. כשהבעיה הזו מתרחשת בלסת העליונה, הסינוסים של האף מפריעים להחדרת העצם ולכן יש להרים אותם על מנת לבצע אותה בהצלחה. מהן השיטות המסורתיות מה- 30 שנים האחרונות להשלמת המלאכה? האם קיימות שיטות חדשות שפותחו ב- 3 שנים האחרונות? כיצד האחרונות מייעלות את הרמת הסינוס לעומת הראשונות? כל המידע הנדרש, במאמר אחד!

הרמת סינוס עבור השתלת שתל בודד

השתלת שתל בודד נדרשת כאשר זוהתה בעיה רק בשן אחת, שהייתה צריכה עקירה. האינדקס הריק שנוצר בחייך פנוי כעת להטמעת שתל אבל אם אין שם מספיק עצם איכותית, יש לבצע הרמת סינוס ולהחדיר עצם. במקרה הזה, מדובר בשן בודדת, ולכן מבצעים הרמת סינוס סגורה: קודחים בחייך הריקה, שנותרה אחרי העקירה במטרה להגיע לקרום הסינוס, ובאמצעות כלים דנטליים דקים ועדינים מרימים אותו קלות למעלה ומחדירים נסורת עצם לאותה נקודה. ההחלמה הנדרשת היא קצת פחות ארוכה מעקירת שן, 2-4 ימים, והקשחת העצם שהוחדרה אורכת בין 3 שבועות לחודשיים ימים, לאחריה ניתן להטמיע את השתל.

הרמת סינוס עבור השתלת כמה שתלים רצופים

במקרה בו נעקרו למטופל כמה שיניים בלסת העליונה, והוא מוצא את עצמו עם אזור מסוים בחייך בלעדיהן, וללא שתלים בשל היעדר עצם מספקת, ניתן להשלים את מילוי העצם באמצעות הרמת סינוס פתוחה. מדובר בניתוח מלא שנעשה בהרדמה כללית או בסדציה. הסיבה שהטיפול מוגדר ניתוח היא כי החייך לא עובר קידוח נקודתי כמו בהרמה הסגורה. הוא עובה חיתוך מלא במטרה ליצור פצע פתוח שרץ במקביל לקרום של הסינוס. מבעדו, מרימים את הקרום ומחדירים את נסורת העצם. בסיום הטיפול מתבצעות תפירות והמטופל צפוי לעבור החלמה של קצת למעלה מפרק הזמן שנדרש בעקירה רגילה, סדר גודל של שבועיים עד 20 יום. העצם צפויה להתקשות ולהיות מוכנה להטמעת השתל כעבור 3 שבועות עד חודשיים ימים.

הרמת סינוס בשיטה חדשנית זעיר פולשנית

ניתן להימנע כליל מהקדח שבהרמת הסינוס הסגורה ומהניתוח הכואב שבהרמת הסינוס הפתוחה האמצעות שתל המחובר למשאבה הידראולית. זהו שתל זמני, אשר מזרים מים הידראוליים לפנים החייך. המים הללו צפויים להפעיל לחץ כל כך כבד על הסינוס עד כדי העלאתו למעלה. בפרק הזמן שנוצר בו הוא מוחזק למעלה על ידי לחץ המים, מפסיקים את הזרם שלהם ובתנועה מהירה, בטרם הרקמות יורדות שוב למטה, ממלאים את הרווח בנסורת עצם. גם כאן, זמן התקשות העצם אורך בין 3 שבועות לחודשיים ימים.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות