מהם שתלים בזאליים? הכירו את מערכת השתלים האידיאלית למחוסרי עצם

שתלים בזאליים הם שתלים ארוכים מהרגיל, המבוססים על בורגי טיטניום באורך של 20 מ”מ. הם משמשים מתרפאים מחוסרי עצם: הודות לאורך הרב בו התברכו השתלים הללו, עצם הלסת התחתונה ביותר, בין הגולגולת לבסיס הלסת, ועצם מרכז הלחי, משמשות כבסיס ההשתלה. העצמות הללו אינן חיצוניות, לא באות במגע עם מזון וגם כשעוקרים שן הן לא נחשפות אף פעם. למעשה אלה העצמות שנחשבות מהחזקות בגוף האדם, והן מלוות אותו גם אחרי המוות. הרעיון בשתלים בזאליים הוא לעקוף את עצמות הלסת הקרובות לשיניים, שבדרך כלל יש בהן מחסור, ולהשתיל בלחי ובעצם הלסת התחתונה ישירות.

במקרים הבאים אתם עשויים להזדקק לשתלים בזאליים

בגדול, כאשר מתבצעת בדיקת העצם לאחר העקירה, ומאובחן בה שחסרה לכם עצם, ניתן יהיה לבחור בין שתלים בזאליים, בהם הלחי או הלסת התחתונה ישמשו כבסיסי השיניים, לבין פתרון הבעיה בשיטה המסורתית של השתלת עצם (ובמקרה של מחסור בלסת העליונה, גם הרמת סינוס).

כשחסרה לכם עצם, אלו היתרונות שלכם בבחירת שתלים בזאליים

  • הסדרת השתל ביום אחד.
  • חיסכון בניתוח כירורגי סבוך להשתלת העצם.
  • חיסכון בהליכים זעיר פולשניים להשתלת העצם.

הפרוצדורות להשתלת עצם, מעבר לכך שהן מורכבות מבחינה כירורגית, נמשכות, בהגדרה, זמן רב. הרעיון הוא לא רק “להביא” למתרפא עצם חדשה, אלא גם לדאוג שהיא תוקשח על החניכיים ותהיה חלק אינטגרלי מהמנשך. התמורה הזו מצריכה, בהגדרה, המתנה של בין מספר שבועות למספר חודשים עד שהעצם שהושתלה תאובחן כקשיחה.

עם שתלים בזאליים אתם יוצאים עם פה משוקם תוך יום טיפולים אחד מרוכז

אם תבחרו לעשות שתלים בזאליים, ניתן יהיה להטמיע אותם בפה שלכם בתוך יום עבודה אחד, בהתבסס על עצמות הלחיים, כשמדובר במנשך העליון ושל הלסת התחתונה, כשמדובר במנשך התחתון. כפי שהסברנו בפתיחה, העצמות הללו אינן חוות מחסור או נסיגה בשום צורה, ולכן ניתן להשתמש בהן כבסיס לשתלים ארוכים, הם שתלים בזאליים.

שתלים בזאליים – אחרי ההטמעה

לאחר הטמעת שתלים בזאליים ניתן להעמיס עליהם שן תותבת, מספר שיניים תותבות או כתר המתאים למבנה השן שנעקרה. שתלים בזאליים מהווים בסיס יציב, כמו שורש השיניים שנעקרו, לכל אביזר שיחליף את השיניים שלכם.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות