מהם טיפולים משמרים לשיניים וכיצד ניתן להבטיח איכות בתחום זה?

טיפולים משמרים לשיניים הם הטיפולים שרובנו צורכים כשהפה במצב תקין ואינו זקוק לשיקום ברמה הכוללת, אלא רק בשן מסוימת בתוכו. אותה שן עשויה ליפול בידי מחלת העששת, או לספוג חור עקב חבלה דנטלית או להישחק עקב אכילת דברי מתיקה, ללא טיפול ותחזוקה שוטפים בדמות צחצוח ושטיפה עם מי פה. בסדרת פרוצדורות זו כלולים ניקוי אבנית על ידי שיננית, סתימות וטיפולי שורש.

טיפול של שיננית

זהו טיפול שגרתי שנדרש כל 4-6 חודשים עבור מנשך שיניים בריא ותקין. במסגרתו, עוברת השיננית על חלל הפה של המטופל על מנת להוציא אבנית. בניגוד למיתוסים, שיננית שמכאיבה למטופל לא בהכרח עושה עבודה יסודית. עבודתה היסודית של השיננית נמדדת בתוצאות, כלומר בניקיונו של חלל הפה לאחר הטיפול, ובזה מרגיש כל מטופל כבר לאחר שיוצא מהמרפאה. ישנן שינניות העובדות לצד מומחי חניכיים ומיישמות, בעקבות הפניותיהם, ניקוי עמוק. תמורה זו מניבה למטופל ניקוי בגובה של שורשי השיניים, במידה ואובחן שם נזק על ידי מומחה החניכיים.

סתימות קומפוזיט ואמלגם

סתימות שיניים שמטרתן לשחרר את המטופל מנטל החור בשן. משתמשים בסתימות גם עבור ילדים שהתגלו להם רווחים בשיניים על מנת לסגור אותם. במקרה כזה, חומר הטיפול הוא קומפוזיט לבן ליצירת מראה לבן אחיד בכל שורת השיניים. חומר זה משמש גם כסתימה רגילה לסגירת חורים, אך נחשב יקר ביחס למחירי סתימות. בעבר הלא רחוק, הוא היה החומר היחיד שמותר בשימוש משום שהן בישראל והן באירופה הייתה מדיניות של הוצאת האמלגם ממרפאות השיניים בשל החשש לכספית. כיום, טקטיקה זו לא באה לידי ביטוי יותר במרפאות השיניים, מאחר ומחקרים מצאו כי גם פה גדוש בסתימות, שכולן עשויות מאמלגם, לא מכיל כספית בכמות כזו שיכולה לגרום נזק כימי כלשהו. החיסרון היחיד של סתימת אמלגם הוא היותה אפורה כהה, מה שמבטל את הרצף הלבן בחלל הפה ויוצר גושים כהים במיקומי החורים. בשל כך היא יותר זולה מקומפוזיט ומאפשרת השלמת תיקון חורים במחירים כלכליים.

טיפולי שורש

טיפולי שורש נדרשים כאשר ישנו נזק פנימי בשן כמו זיהום או חדירת שיירי סתימה שנשברה לתוך השורשים. בטיפול, מבצעים חור יזום בשן במטרה להימנע מעקירה ולהגיע לשורשים על מנת שניתן יהיה לנקות אותם. לאחר מכן נעשית סתימת שורש ובמעטה החיצוני של השן – סתימה רגילה מאמלגם או מקומפוזיט.

כך תזהו טיפולים משמרים לשיניים באיכות

טיפולים משמרים לשיניים ניכרים כאיכותיים כאשר ניתנת ללקוח יכולת הבחירה בין הסתימות, אמלגם או קומפוזיט וכאשר הם נעשים בידי מומחים. טיפול שורש למשל, נהוג לעשות על ידי רופא שהשתלם במתודה זו באופן מקצועי ופרטני ולא על ידי רופא שיניים כללי. עבודה בדרך זו מעידה על מקצועיות ועל הצלחות בטוחות בטיפולים המשמרים.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות