למי מתאימה השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים ביום אחד מתאימה לכל מי שעצם הלסת שלו שלמה ומלאה, ללא נפח חסר ועל כן הוא אינו נזקק למילוי עצם או הרמת סינוס, שהם תהליכים מקדימים עבור מחוסרי-עצם. ראייה זו נקבעת בצילום C.T על פיו ניתן לפסוק מהו מצב עצם הלסת שמתחת לחניכיים. במידה וצילום ה- C.T שלכם תקין, אתם תקבלו על כך הודעה מרופא השיניים שלכם ותדעו מראש שאתם מתאימים לטיפול השתלת שיניים ביום אחד.

מדובר בהשתלה עליה אתם והרופא תדעו כשהשן המיועדת טרם נעקרה

מי שמגיע לטיפול השתלת שיניים ביום אחד, מגיע אליו לאחר שצולם C.T והצילום נבדק במעבדת שיניים ונמצא כמתאים לביצוע התהליך. לכן, אם מודיעים לכם שאתם מתאימים לביצוע השתלת שיניים ביום אחד, ברור שיש לבחור בזה ולא באופן השתלה אחר. כל מטופל רוצה לסיים עקירה והשתלה באותו יום. לא רק שזה מאיין את הצורך בניתוחי שיניים נוספים לזה של העקירה, זה הופך את ניתוח העקירה ליחיד בספרות הרפואית שהוא נטול כאבים בימים שלאחריו. מדוע? משום שכאשר נוצר פצע העקירה, הפה עדיין מורדם, ועל הפצע מטמיעים שתל. כלומר הכותרת של השתל משמשת ככלי עצירת דם, ובכך מונעת זיהום וכאבים בהתעוררות. המטופל מתעורר כמו עם השן הקודמת שלו, ללא הרגשה שנעשתה פרוצדורה רפואית מתקדמת.

פרוצדורת הטיפול הלכה למעשה

מדובר בטיפול עקירה רגיל שנמשך 1-2 שעות, כאשר לאחר העקירה מוברג השתל של השן החסרה. המטופל יוצא מהטיפול עם שתל טיטניום במקומה, מה שאומר שבטיפול השיניים הבא שלו הוא כבר יוכל להתחיל בתהליך בניית הכתר על אותה שן. אבל, היות וכתר שייך לתחום האסתטיקה הדנטלית ואינו כרוך אפילו בהרדמה פשוטה שעושים לפני סתימה, השלב המורכב בשיקום הפה שלכם פשוט נגמר באותו היום. זו הייחודיות האמיתית של טיפול כמו השתלת שיניים ביום אחד. אחד הקשיים המרכזיים בהגעה לטיפולי שיניים הם שמגיעים אליהם כדי לספוג פרוצדורה כואבת ומורכבת מדי שבוע. כאן, מדובר בריכוז כל הפרוצדורות הללו ליום אחד, ועוד בלי שהן תכאבנה בהתעוררות. לכן, זהו טיפול מומלץ לכל מי שעבר צילום C.T שעצם הלסת בו נמצאה עם נפח מספק לביצוע ההשתלה.