כתר זירקוניה – ללא מתכות, מגע כמו של שן אמיתית

זירקוניה היא חומר דנטלי שמופק ממינרל טבעי או ישירות מזירקון בתנאי מעבדה. מחומר זה מייצרים כתר ללא מתכות, בציפוי חרסינה חיצוני. המגע של הזירקוניה עם עור החייך של האדם הוכחה במרוצת השנים כהחוויה הקרובה ביותר למגע של שן אמיתית. מה זה אומר? מהן התוצאות של התנהלות עם כתר מסוג כזה?

החניכיים חוזרות לתפקד באופן מלא, ללא רגישות למתכות

כתרי מתכות מסוימים עשויים להוביל לרגישות מסוימת בחניכיים, ולכן נוהגים לצפות אותם בחרסינה כדי שהמגע החיצון יהיה מחומר רך שכזה. זירקוניה, שלא כמו מתכת, אינה פולטת חומרים המגבירים את רגישות החניכיים. היא נובעת ממינרל ולכן היא טבעית ביסודה, ולא מתכתית. לכן, כשעור החניכיים של האדם בא במגע עם החרסינה המצופה, הזירקוניה הפנימית צפויה להשתלב חלק, נקי ובנוחות רבה, ממש כמו שן אמיתית.

עמידות לשנים רבות מאד

עוד תחום שחשוב לבדוק בכתר שלכם הוא העמידות: כל כמה זמן צריך להחליף כתר? בעוד אשר כתר מתכתי צפוי להחלפה מהירה יחסית (בשנים האחרונות, זה פחות מורגש בשל ההגנה של ציפוי החרסינה) כתר זירקוניה נחשב לעמיד במיוחד ומחזיק המון שנים בפיו של אדם בודד ללא צורך בהחלפה בכלל. לעתים נדירות ורחוקות ביותר היא נדרשת.

שימושי כתר הזירקוניה

הטמעה על שתל, הטמעה על שן הרוסה עם שורש תקין, ששוקמה בטיפול שורש וסתימה, הטמעה על שן שלמה לצרכים אסתטיים. הטמעות כתר הזירקוניה נעשות גם מטעמים רפואיים וגם מאסתטיקה דנטלית. במקרה האחרון, קיים חשש שהשן המקורית תסבול מחום ומחנק, אבל לא כשמדובר בכתר זירקוניה. הזירקוניה, לא רק שהוא חומר טבעי, הוא חומר אוורירי שנועד לשימוש אסתטי, ולכן גם אם מרכיבים אותו על שן שלמה לצרכים אסתטיים המטופל יצא מהטיפול בהרגשה שיש לו שן אחת, ללא כתר. המרקם של הכתר דק וצפיפות החומר גדולה, מה שמאפשר את האפקט האוורירי הזה.

מחירי הכתר

כתר זירקוניה נחשב להוצאה יקרה במיוחד בתחום הדנטלי, אך לקוחות רבים פונים אליה בשל איכות המוצר. כתר זירקוניה חשוב לעשות אך ורק במרפאות בוטיק עם צוותים רפואיים מצטיינים. זה שירות שמוצע בכל מרפאה, והשקעה כספית במרפאה שאינכם מכירים עלולה להיות מאד מסוכנת גם ברמה הכלכלית וגם ברמה הבריאותית. לכן, אם החלטתם להשקיע בכתר זירקוניה, חשוב שתפנו אך ורק למרפאת מומחים בתחום הכתרים.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות