כירורגית פה ולסת – על הרמת סינוס, מילוי עצם, השתלות ועקירות שיניים

במאמר זה נספק לכם פרטי מידע מעניינים על כירורגית פה ולסת: כל פעולה שמצריכה עקירת שיניים והחלפתן בכתרים ותותבים, כשהפרוצדורה עוברת כמובן דרך השתלות ולעתים גם דרך תהליכי הכנה עבורן. לכירורג פה ולסת ניתנת הפנייה גם במקרים של כיבים בלשון ובחלל הפה לשלילת סרטן הלשון באמצעות ביופסיה, כאשר גוף זר נתקע בגרון כתוצאה מבליעה לאחר הלעיסה ובכל מקרה אחר בו נוצר פגם כלשהו בפה ובלסת. ברם, עיקר הייעוד של הטיפולים הכירורגיים נעוץ בשיניים עצמן ובתשתיות שמתחת להן.

עקירת שיניים – כאן מתחיל בדרך כלל התהליך הכירורגי

עקירת שיניים נדרשת כאשר הן אובחנו כמי שלא מתאימות להשתתפות בלעיסה בפיו של המטופל או בכלל ראויות להישארות בתוכו. גם טיפול שורש וסתימה מעליו לא יסייעו לייצובן, וברוב המקרים הטיפולים הללו נעשו על גביהן מספר פעמים. אם עוקרים שן בינה, ההמלצה היא לעקור גם את שן הבינה שממול (השן התחתונה שנמצאת מול המנשך העליון למשל) כדי למנוע זליגה של השן שנשארה בפה לחניכיים. פרט לכך אין לבצע כלום בחלל הריק כי אלו שיניים שלא משתתפות בלעיסה. לעומת זאת, אם עוקרים שן שאינה בינה, נדרש תהליך של הטמעת גוף זר במקומה. מדובר, כמובן בהשתלות ומעליהן כתרים או תותבים.

מילוי עצם והרמת סינוס – טיפולים המתאימים למי שבצילום ה- C.T אובחן מחסור בעצם

מחסור בעצם – משמעותו שאין נקודת עיגון במקום העקירה להצבת שתל והברגתו בקו ישר. לכן, נדרש מילוי עצם ואם העצם נמצאת במנשך האחורי העליון – נדרשת גם הרמת סינוס לפני שמטמיעים את העצם. הרמת הסינוס יכולה להתבצע בשיטה פתוחה כאשר יש מחסור של כמה שיניים ברצף ובשיטה סגורה כאשר מדובר במחסור של שן בודדת. במקרה הראשון זהו ניתוח מלא לפתיחת כל הלסת כדי להטמיע בה את העצם. במקרה השני זהו תהליך סמי כירורגי בו עושים קדח רק באזור המחסור וממלאים מלמעלה באמצעות נסורת עצם. ביצוע ההשתלה ניתן ליישום מספר שבועות לאחר פרוצדורה זו, כשנוצרת התקשות בעצם החדשה.

השתלות שיניים – השלב הסופי לפני הטמעת כתר או תותב

השתלות שיניים ניתן לבצע ביום אחד למי שמחוסר עצם. מחוסרי עצם יכולים גם להסדיר All on 4 ובכך לא לשים שתל בכל מקום בלסת, אלא לפזר את השתלים בדרך ייחודית כך שיעגנו את כולה. מי שבחר בדרך של מילוי עצם והרמת סינוס וצלח תהליכים אלו יוכל לגשת להטמעת השתל על העצם השלמה לאחר צילום C.T נוסף בו מאששים שהעצם תקינה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות