כירורגית פה ולסת – סוגי טיפולים שכדאי להכיר

במאמר זה נסביר מהי כירורגית פה ולסת באמצעות מקבץ דוגמאות עשיר של מבחר טיפולים מהתחום. כירורגית פה ולסת היא למעשה אוסף כל המהלכים הפולשניים שמובילים לשינוי הרכב השיניים בפה. היחידה הבסיסית ביותר של כל טיפול כירורגי היא עקירת השן. לאחריה, ניתן ללכת במגוון רחב של דרכים: להשאיר את המכתשית להתרפא, לשים עליה שתל או ליישם עליה מקבץ שתלים להטמעת מספר שיניים וכתרים אחד ליד השני.

עקירת שן

כפי שציינו, מהווה את יחידת הבסיס לכל טיפול כירורגית פה ולסת. העקירה עצמה אינה נחשבת להליך כירורגי מלא אלא חלקי. אם השן נמצאת במקום שאין בו אחיזה או שהיא צמחה מאד עקום ולא ניתן לשלוף לה את הקצה, שולחים את המטופל לעקירה כירורגית. זה כבר טיפול כירורגי מלא שנעשה עם סכין מנתחים ומסור שיניים ייעודי לפירור השן הכלואה וניקיון הנסורת שהיא משאירה בסיום. עקירה שעברה בקלות, עם שליפה מהירה של השן צפויה להתרפא כעבור שבועיים ללא תופעות לוואי למעט כאבים דנטליים הניתנים להכרעה זמנית באמצעות טיפות אופטלגין או תמצית ציפורן על האזור הכואב. עקירה שעברה בקושי רב מצד הרופא או עקירה כירורגית צפויה להתרפא כעבור 3 שבועות וגם את הכאב שלה ניתן להכריע זמנית עם טיפות אופטלגין או תמצית ציפורן. אם אתם חשים שהפצע נעשה חלש יותר בעוצמתו ביום השישי או השביעי, אל תחזרו לעשן ואל תחזרו לבוטנים בשום אופן. זה עשוי להביא לפיצוץ הכריש ולמכתשית יבשה: דימום פנימי שיחזיר את עוצמת הכאב המקורית. במקרה כזה יש לחזור מיד למרפאת העקירה לטיפול נוסף.

השתלת שיניים

טיפול שמתאים למי שיש לו עצם מלאה. ניתן ליישום מיד אחרי העקירה במסגרת כירורגית פה ולסת. היתרון הוא שסך כל הכאבים שיסבול המטופל, מהעקירה ומהחדרת הבורג של השתל, ירוכזו לשבועיים ימים בלבד ולא ימופו פעמיים, כשסט כאבים אחד מוקדש לעקירה ולאחר מכן יש לספוג אותו בשנית לאחר הטמעת השתל.

השתלת עצם והרמת סינוס

טיפול שנדרשים כאשר חסרה עצם. במסגרת כירורגית פה ולסת משתילים עצם למי שחסרה לו עצם בלסת התחתונה ומרימים סינוס למי שהיא חסרה בלסת העליונה על מנת לפנות מקום להשתלת נסורת חדשה. טיפול סגור, בדומה לעקירת שן רגילה, נחשב טיפול סמי כירורגי שבעטיו פתיחה של המקום המיועד למילוי עצם. טיפול פתוח נחשב לכירורגי מלא, במסגרתו נאלצים לפתוח את כל הלסת על מנת להשתיל בה בשורה אחת את הנסורת של העצם.

All on 4 השתלה למחוסרי עצם

ניתן לדלג על טיפול השתלת העצם והרמת הסינוס ובמקומו להטמיע את 4 שתלי All on 4 בטכניקה ייחודית שמתגברת על המחסור בעצם. לאחר ההטמעה, ניתן להניח על המקום גשר זמני וכעבור חצי שנה גשר זירקוניה קבוע בעוצמת החוזק של כתר קבוע.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות