עמוד הבית > כירורגית פה ולסת > כירורגיה למקבלי נוגדי קרישה

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

כירורגיה למקבלי נוגדי קרישה

בעבר הומלץ להפסיק נטילת נוגדי קרישה לפני טיפול כירורגי בפה, עם חלוף הזמן הבינו שנוהג זה עלול לסכן את בריאות המתרפאים, סקר שנערך הראה שפחות מ 1.3% היה דימום קשה לאחר טיפול כירורגי ללא נטילת נוגדי קרישה, לעומת זאת, הפסקת נטילת נוגדי קרישה עלולה לחשוף את החולים לאירועי לב או מוח מסכני חיים.

קומדין – תרופה נוגדת קרישה

ההשפעה של קומדין אשר נמשכת כ 72 שעות נמדדת בערכים של (international normalized ratio) INR. הערך הנורמלי הוא 1 ויכול להגיע עד 2 -3 . INR יכול להגיע עד ל – 4.5 אצל נושאי מסתם מלאכותי. לפני טיפול כירורגי אצל נוטלי קומדין עלינו לקחת בחשבון מספר גורמים:

  • היקף וקושי ההתערבות הכירורגית
  • ערך INR
  • נטילת אספירין או קיום של בעיית קרישה נוספת
  • צריכת אלכוהול או תרופות המגבירות את השפעת הקומדין
  • נוכחות דלקת חניכיים
  • מצב מנטלי של החולה ונגישותו לטיפול חירום

אם לא צפוי דימום קשה אין צורך להפסיק את נטילת הקומדין. אין לשנות את מינון הקומדין ללא אישור רופא מטפל, יש לבדוק את ה IRN כמה שיותר קרוב לזמן הטיפול הכירורגי, רצוי באותו יום במקרים של טיפול כירורגי קטן. INR נמוך מ 4 והיעדר גורמי סיכון נוספים, ניתן להסתפק בפעולות מקומיות לעצירת דימום ואין צורך לשנות את מינון הקומדין. במקרים של טיפול כירורגי מורכב יותר, או INR גבוה מ 4 ובנוכחות גורמי סיכון נוספים, יש להפנות את המתרפא לטיפול כירורגי בבית חולים.

אספירין – תרופה נוגדת דלקת

אספירין מעכב את שקיעת טסיות הדם אופן בלתי הפיך כלומר גם הוא גורם לדילול הדם, בדרך כלל אין הצדקה להפסיק את נטילת האספירין לקראת טיפול כירורגי בפה, במיוחד כאשר המינון הוא עד 100 mg  ביום (כגון: cartia) יש לבצע את הכירורגיה תוך נקיטת צעדים דומים לאלו שתוארו לגבי נוטלי קומדין. כמובן שנשקף סיכון מוגבר במקרים בהם, בנוסף לאספירין, קיימות גם נטילת נוגדי קרישה אחרים או נטייה לדימום מסיבה אחרת, במקרים אלו יש להתייעץ עם הרופא המטפל בדבר הפסקת נטילת אספירין 7 ימים לפני הטיפול המיועד.

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

נגישות