כדאי לדעת - כתר זרקוניה EMAX - המתקדם והכדאי שבכתרי השיניים

כתר השיניים הוא התותב המתקדם ביותר לשיניים. הוא יכול להיות מותקן בשני מצבים: או שהכותרת של השן בלבד פגומה, והשורש תקין, או שהשן בכללותה אינה תקינה ועל המטופל להסדיר עקירה ושתל. במקרה בו רק הכותרת אינה תקינה הכתר יותקן על השורש של אותה שן. במקרה בו השן בכללותה לא תקינה – יותקן הכתר על השתל לאחר שיוסדר במלואו (עקירה והברגה של שתל או מילוי עצם והרמת סינוס למחוסרי עצם). מכאן, אנו למדים כי הכתר אינו עוד אביזר זר בפיו של האדם. זו של מלאכותית לכל דבר ועניין ולכן עליה להיות הכי קרובה למקור. הכתר במדרג הנמוך ביותר הוא כתר הטיטניום החשוף, בו המתכת נראית בחלל הפה. לאחריו, יהיה זה כתר החרסינה שגם הוא כתר טיטניום אלא שבמקרה הזה הציפוי הוא מחרסינה. בשני המקרים מדובר בכתרים עם “בשר” מתכתי, מה שייצור המון חומציות עם הריר והחניכיים, כשכתר הטיטניום והחרסינה מעט מפצה על העוצמה בזכות החרסינה. אבל ברירת המחדל הטובה ביותר היא להתקין כתר שאין בו בכלל מתכות וזהו כתר זרקוניה EMAX.

הזרקוניה – הכתר המתקדם ביותר בתחום הדנטלי

זרקוניה הוא כתר חרסינה מלא מלא, ללא בסיס מתכתי ולכן אין לו ציפוי כי הבפנים והחלק החיצוני הם אותו דבר בדיוק. החרסינה היא החומר הכי מתקדם להצבה בחלל-פיו של אדם, משום שהיא הכי דומה בתרכובת שלה לתכונות החומר של העצם הטבעית, והשן כידוע היא עצם. בשל כך, החניכיים, כלי הדם בתוך הפה ורכיבים נוספים הנמצאים בסמיכות לכתר לא יצרו חומציות בשל זהותו הכמעט מוחלטת של החומר לחומר השן האמיתי. אכן, מטופלים רבים מעידים כי מדובר בכתר מוח במיוחד שאין כל הבדל בינו לבין השן שעקרו או שהתקינו אותו מעל השורש שלה. ההרגשה היא אותה הרגשה בדיוק.

מקסימום מרווח זמן החלפה

יתרון נוסף של כתר זרקוניה EMAX הוא מקסימום זמן ההחלפה. זהו כתר שהמטופל נהנה בו מהתדירות הגבוהה ביותר של שימוש, מה שאומר שזמני החלפת הכתר הם לא 5 שנים אלא יותר מכך במובהק. זהו פשוט כתר שההשקעה בו משתלמת לטווח הארוך על אף המחיר היקר, משום שברגע שהוא הותקן זה כמו עוד שן לכל דבר ועניין וההחלפה הבאה תתרחש עוד הרבה מאד זמן (בשנים).

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות