טיפול הקצעת שורשים במקרה של התרחבות החניכיים

הקצעת שורשים הוא טיפול שנועד לצמצם את הרווח בין החניכיים לשיניים. הסימפטומים לבעיה כזו הם דימומים כאשר מצחצחים שיניים או לועסים אפילו מאכל שמצריך מאמץ קל. הדימומים הללו לא מובילים בהכרח לכאב, אולי בן שיחכם יתלונן על ריח רע מהפה שלכם. בסופו של דבר הם נהפכים לצלקות והחיים חוזרים למסלולם. אז זהו, שלא. דימום מזדמן שכזה הוא בדרך כלל סימפטום להתרחבות החניכיים והצטמקות השיניים עד כדי הצגה של הכותרות והחלק העליון בלבד. זה לא קורה בגלל שהשן שוקעת בתוך החייך, אלא משום שהחייך מתרחבת ונעה כלפי קדימה. הרווח בין השיניים לחניכיים גדל ואז מתחיל זיהום חיידקי בו כל אכילה שלכם עלולה להכניס המון פסולת שתייצר המון אבנית בשורשי השיניים. בשלב זה יש לפנות לטיפול של מומחה חניכיים.

באבחון של הבעיה, ימליץ המומחה על גרידת חניכיים

גרידת חניכיים היא הקצעת שורשים בכינוי העממי יותר של הביטוי. זהו טיפול בו משולבים 2 גורמי מקצוע, שיננית שעברה הכשרה מיוחדת לבצע ניקוי עמוק, וכמובן מומחה החניכיים עצמו. הטיפול המשולב כולל את מהלכי הניקיון שמתבצעים על ידי השיננית של הניקוי העמוק, ואת מהלכי הריפוי, על בסיס חומרים לטיהור מושבות חיידקים בתוך חלל החייך, אותם מבצע מומחה חניכיים. הטיפול מחולק ל- 4 חלקים כשכל פעם עוברים על רבע אחר של 2 מנשכי השיניים (כלומר על חצי מנשך בכל טיפול). אחרי כל סשן של ביקור אצל השיננית, יתבצע טיפול רפואי על ידי מומחה חניכיים להחדרת התרופות הנדרשות לריפוי הנגע.

חשוב לטפל בבעיה כשהיא נוצרת

אם אתם חשים דימום בשיניים על אף שאתם שומרים עליהם ולא היו לכם עניינים דנטליים בשנים האחרונות, סימן שאתם עומדים לחוות התרחבות חניכיים. אל תתנו לזה לתפוס אתכם לא מוכנים. גשו באופן מידי לטיפול אצל מומחה חניכיים כי ייתכן שאתם צריכים הקצעת שורשים. חוסר מענה של הקצעת שורשים למטופל שהיה צריך לקבל טיפול זה עשוי להוביל לכך שהאבנית תזיק לשורשי השיניים עד כדי צורך לעקור אותן. זו הסיבה שרבים וטובים איבדו חלק ניכר מהשיניים שלהם. אל תהיו חלק מהסטטיסטיקה. אם השיניים שלכם הולכות ונעשות יותר קטנות ובמקביל יש לכם דימומים ברכס החניכיים, גשו לקבל טיפול ממומחה חניכיים באופן מידי.