טיפולי שיניים משמרים: שיננית, סתימות וטיפולי שורש

טיפולי שיניים משמרים הם המענה הראשוני לבעיות בשיניים שמטרתו לשמור עליהן ולמנוע עקירה ככל שניתן. השאיפה היא, במהלך טיפול ראשוני בשן מסוימת אצל מטופל מסוים, לא לעקור כל עוד השן אינה נמצאת מעל חייך דלקתי. במאמר זה נספק לכם סקירה על מספר טיפולי שיניים משמרים אשר התמדה בהם עשויה למנוע את העקירה הבאה וליצור תשתית בריאה של שיניים.

טיפולי שיננית תקופתיים

טיפולים אלו מונעים במובהק דלקת בשיניים ומניעה כזו מונעת זיהום ששומר על השיניים בריאות להרבה זמן. הם נדרשים משום שבשעת הסעודה נכנסים שיירי מזון בתווך שבין השיניים לחניכיים ולעתים גם מתחת לחניכיים, לכלי הדם. השיירים הללו צפויים להפוך לאבנית והיא צריכה להיות מוסרת על ידי השיננית. קביעת טיפול כל 2-6 חודשים תבטיח חוסר הזנחה דנטלית בפה שלכם ושמירתו במצב בטוח. מי שלא התמיד בכך וצבר אבנית עמוקה עדיין יכול לעתים להציל את מצבו אם יבקש ממומחה חניכיים הפנייה לניקוי עמוק. טיפול זה מבוצע על ידי שיננית בעלת הכשרה לנקות בגובה השורשים והוא נעשה ב- 4 שלבים שבכל אחד מהם מטופלות 6-7 שיניים של לסת מסוימת.

סתימות לבנות ואמלגם

סתימות לבנות הן סתימות קומפוזיט והן נחשבות לחזקות ולבטיחותיות ביותר, היות והן לא מכילות כספית וצבען לבן, אסתטי. חשוב לציין כי לא מדובר בחומר הלבנה, אף על פי שכן משתמשים בו כחומר שימור: ניתן לצפות מנשך-שיניים שלם בקומפוזיט, ממש כמו שניתן לעשות סתימה מחומר זה. אמלגם הוא חומר כסוף המבוסס על כספית. בעבר סברו כי אין להשתמש בו בשל נוכחות חומר זה אך האחוז מזערי מאד ולכן הסברה כיום היא שניתן להשתמש בו. זו הסתימה הכי פחות יקרה וניתן לבסס עליה טיפול משמר.

טיפולי שורש

טיפולי שורש נדרשים כאשר ישנו כאב שיניים אך לא אובחן חור או רווח רחב בין 2 שיניים. במקרה כזה יש לפתוח את השן באמצעות קידוח במטרה להגיע לשורש ולאתר את מוקד הזיהום או האבנית, לנקותו ולסתום את החור שנפער בטיפול באמצעות סתימת שורש. טיפולי שורש נעשים במרפאות שיניים על ידי מומחי טיפולי שורש.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות