טיפולי שיניים בסדציה עמוקה לסובלים מחרדה דנטלית

סדציה עמוקה היא שיטת טשטוש רפואית בה משתמשים בכל ענפי הרפואה, ובשנים האחרונות גם ברפואת השיניים. חרדה דנטלית בקרב ילדים ואפילו בקרב מבוגרים אינה דבר חדש, ואפילו ידוע ומוכר. על אף כי טיפולי השיניים המורכבים נעשים תחת הרדמה מקומית, מראה הכלים החדים והמבנה הכללי של הטיפול לא נותנים למטופלים מסוימים מנוח והם עלולים לעכב לעצמם את ביצוע הטיפול בשל החרדה הדנטלית בה הם מצויים. בקרב ילדים, הטשטוש שמתבצע הן כהרדמה מקומית רפואית והן לטיפול בחרדה הדנטלית הוא טשטוש גז צחוק ולכן זה פותר להם את הבעיה. ברם, כשסף החרדה גדול, או כאשר מדובר באדם מבוגר שחושש, ניתן לספק להם סדציה עמוקה: חומר מטשטש המוחדר לווריד דרך אינפוזיה. המהלך מבוצע על ידי רופא מרדים על מנת לטשטש את כל הגוף של המתרפא, ובכך ליצור מעין שלווה פנימית למטופל שתאפשר לרופא השיניים ליישם את הטיפול באין מפריע.

סדציה עמוקה ליישום מגוון טיפולים ביום מרוכז

מקרה נוסף בו נדרשת סדציה עמוקה הוא כאשר מטופל מסוים קובע תאריך ובו מרוכז מגוון טיפולים אחד אחרי השני. לדוגמה, עקירה והשתלת עצם, או במקרה שיש עצם מספקת, עקירה ושתל או עקירה, שתל ולקיחת מידות לכתר (כולל בניית כתר זמני). ייתכנו גם מספק פרוצדורות זהות על פני כמה שיניים, למשל כמה עקירות, לצד כמה השתלות. במקרים אלו, לרופא השיניים יש הרבה מאד עבודה, למטופל יש הרבה מאד שעות לשכב על ספת הטיפולים, ולכן ההרדמה הרגילה, לתוך חלל הפה, היא רק פתרון חלקי. הפתרון המלא יהיה סדציה עמוקה, שתאפשר טשטוש כללי של המטופל, וזאת לצד זריקות הרדמה במינונים שונים לתוך חלל הפה (אותן המטופל כבר לא ירגיש בהיותו תחת השפעת סדציה עמוקה).

מגבלות המטופל לאחר גמר הטיפול והסדציה

טיפולי שיניים בסדציה עמוקה לא מכילים תופעות לוואי ולכן המטופל יתעורר כרגיל ולא צפוי לחוש שום כאב או מגבלה. הוא עדיין יהיה נתון קלות תחת השפעת החומר המטשטש ולכן הוא יהיה חייב לשכב חצי שעה למנוחה על ספת רופא השיניים. בנוסף, אסור לו לנהוג עד סוף היום. זה נחשב חומר שאסור שיימצא בגוף בזמן נהיגה, ולכן חובה להזמין מלווה שינהג בשבילו.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות