טיפולי שיניים בסדציה עמוקה לבעלי פוביה דנטלית

טיפולי שיניים אלו הם כמו כל פרוצדורה דנטלית אחרת. ניתן להסדיר סתימות, טיפולי שורש, עקירות, שיקום פה וכל פעולה אחרת. ההבדל בין טיפול בסדציה עמוקה וטיפול רגיל הוא שהראשון נועד למי שסובל מפוביה דנטלית. זה מטופל שלא מסוגל לראות מזרקים, מקדחים ומקדדי שיניים ומקבל פחד בלתי נשלט כאשר הוא שוכב על ספת הטיפולים. לרוב, זה קורה בקרב ילדים אך עלול להתרחש גם אצל מבוגרים. סדציה היא פשוט זריקת הרדמה ולא הרדמת שיניים מקומית. זו אותה זריקה שנותנים בחדר ניתוח רגיל, כהרדמה.

הטיפול משולב רופא מרדים ורופא שיניים

הרופא המרדים אחראי על הסדציה העמוקה. הוא מספק את הזריקה למטופל ומבחינתו זהו הכאב היחיד שהוא ירגיש לכל אורך הטיפול. מרגע קבלת הזריקה, שוהה המטופל בטשטוש ורופא השיניים יכול להתחיל בטיפול. בכל מקרה תינתן גם זריקת הרדמה מקומית באזור הטיפול בתוך הפה, כדי לוודא שהמטופל לא יחוש בכאב במהלך שהותו בטשטוש.

הטיפול ניתן על מנת לקצר ביקורים עבור מי שמפחד במיוחד ממנו

מי שיודע שהוא מפחד במיוחד מרופאי שיניים – מבחינתו זהו הפתרון הטוב ביותר. בדרך כלל ילדים בעלי סף פחד נורמלי, ולא היסטרי יקבלן פשוט גז צחוק, שניתן כמעט לכל ילד כאמצעי טשטוש. הסדציה נשמרת למקרים קיצוניים במיוחד בהם הפחד הוא בלתי נשלט וגם גז צחוק אינו עוזק לטשטוש הילד. בקרב מבוגרים טיפול זה נפוץ במיוחד כי זו הדרך היחידה לטשטש אותם בשעת פחד דנטלי. הטשטוש גם מדוד בזמן, ולכן בסיום הטיפול הפציינט יותר ממצב טשטוש למצב ערנות מלא.

צהר לחיוך – טיפולי שיניים בסדציה מלאה

אם אתם סובלים מפוביה דנטלית, המקום שלכם הוא במרפאת צהר לחיוך. צהר לחיוך מספקת טיפולי שיניים בסדציה עמוקה. הטיפול כולל זריקת הרדמה כמו בחדרי ניתוח, אבל כפי שהוסבר – זו לא ההרדמה החזקה ביותר (הכללית) אלא הרדמה ברמת הטשטוש בלבד. המטרה שלה היא להביא את המטופל למצב של אפתיות מסוימת, במסגרתה ניתן יהיה לטפל בו. במהלך הטיפול ייעשו כל הצעדים להשכחת כאבים פיזיים, כולל הרדמה מקומית עם זריקה בתוך השן. בדרך זו, צפוי הטיפול לעבור ללא כאבים בכלל, זולת זריקת הסדציה בפתיחה.