לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

טיפולי שורש

מטרת הטיפול

טיפולי שורש (או באנגלית – Root Canal) נחשב לאחד מהטיפולים הנפוצים ביותר בתחום רפואת השיניים. טיפולי שורש מבוצעים כתוצאה מפגיעת עששת, מזיהומים או כתוצאה מפגיעות מכניות, שפגעו וחדרו את זגוגית השן ואף הגיעו עד למוך השן. טיפולי שורש מבוצעים על ידי רופאי שיניים כלליים או רופאים אשר עברו התמחות בטיפולי השורש (אנדודונטיה). כידוע, פגיעה בשלמות השן מהווה מקור לבעיות עתידיות (מהתנודדות השן ועד לאובדן מוחלט שלה), ולכן, פעולות דנטאליות שונות מוקדשות להשבת שלמותה ובריאותה של השן, החל בביצוע סתימות ושחזורים וכלה בביצוע טיפולי שורש.

תהליך הטיפול

טיפולי שורש הם פרוצדורה רפואית מתוכננת המתבצעת בשלושה שלבים עיקריים – פתיחת השן הנגועה וסילוקם של העששת והזיהום בה, טיהור וניקוי תעלות שורש השן בהסרת רקמת מוך השן ואטימת השן מחדש על ידי סתימתה בחומרים אנטי-בקטריאליים.

למרות הסטיגמה הרווחת שלפיה מדובר בטיפולים כואבים, טיפולי השורש המודרניים מבוצעים כדבר שבשגרה ותחת השפעת הרדמה מקומית יעילה, כך שהטיפולים, לכשעצמם, כמעט שאינם כרוכים בכאב. יחד עם זאת, הכאבים עשויים להופיע לאחר הטיפול, במיוחד בעת נשיכה חזקה הממוקדת בשן המטופלת. כאבים אלה, לרוב, עתידים לחלוף תוך יממה. במקרים בהם המדובר הוא בשן לוקה בזיהום שהטיפול בה הוזנח והתפתחו בה דלקת חריפה ואפילו נמק, ההרדמה המקומית החזקה עלולה שלא להיות במלוא יעילותה, ולכן, המטופל עלול לחוש בכאב בעת הטיפול עצמו.

איך בוחרים מומחה?

כפי שהזכרנו בתחילה, טיפולי השורש מבוצעים ע”י רופאי שיניים הכלליים או, לחילופין, ע”י רופאים שתחום התמחותם הוא טיפולי השורש (אנדודונטיה). מובן, כי לרופאים מהסוג השני קיימת עדיפות רבה יותר, בשל ההתמחות הספציפית אותה הם עברו. מאידך, ישנם גם רופאי שיניים כלליים, שניסיונם בתחום טיפולי השורש הוא רב, והושג בזכות שנות עבודה רבות בתחום, תוך הקפדה על עדכון קבוע, שימוש בטכנולוגיות החדישות יותר ובחומרי הגלם המתקדמים ביותר היוצאים לשוק. כך, שאם אתם זקוקים לטיפול שורש, חשוב, ראשית, לבחון את ניסיונו של הרופא המטפל, כמו גם את טיבה ואת רמת השירות המקצועי של המרפאה שבה מבוצע הטיפול.

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם: