טיפולי שורש לניקוי וריפוי נזקי פנים בשן ובחייך

טיפולי שורש נעשים כאשר המטופל מדווח על כאב שיניים אך אבחון הרופא, הצילום ואפילו צילום מורכב יוצר, פנורמי, לא מזהים כי ישנה איזושהי בעיה בשן של המטופל. היא נקייה מחורים ואפילו במצב מצוחצח ולבן למדי. במצב כזה מתבצעת בדיקת רפלקסים ואם במהלכה המטופל נאנק מכאב כאשר נוגעים באזור הכואב, מכריז רופא השיניים על טיפול שורש: פתיחת השן באמצעות קידוח, הגעה לשורשים ובדיקה האם ישנן בעיות בהם או בחניכיים שמעל. לרוב, אלו תהיינה בעיות זיהום: חתיכות אמלגם מהסתימה של השן שליד חדרו לחייך, אבנית הצטברה שם בעקבות אי ביקור אצל השיננית באופן ממושך, ועוד. בסיומו של כל טיפול שורש נעשית גם סתימת שורש: סגירת החור שנקדח בשן. בכותרת נעשית, בסיום הטיפול, סתימה רגילה.

במהלך הטיפול

טיפולי שורש נעשים על ידי מומחי טיפולי שורש המשתמשים בציוד מתקדם לאבחון מיקרומטרי של הנעשה מתחת לשן לאחר שהיא נקדחה. באמצעות ציוד זה יכול הצוות הרפואי להתחקות אחר מוקדי זיהום, לכלוך או שיירים של אמלגם ולדווח האם הבעיה חד פעמית ונובעת מזיהום או שמדובר בבעיה רפואית מתקדמת יותר כמו דלקת בה יש לטפל בטווח הארוך.

סגירת טיפול שורש

סגירתו של טיפול שורש לאחר עריכתו נעשית באמצעות סתימת שורש. סתימה זו נועלת את החור הקדוח, שבזכותו הגיע הרופא לחניכיים ולשורשים. בסיום המוחלט של טיפול שורש השן נסתמת גם באמצעות סתימה רגילה מאמלגם או קומפוזיט כדי להגן על הכותרת מנזקים מלמעלה.

צהר לחיוך – לחזור לחייך אחרי טיפול שורש

במרפאת צהר לחיוך ניתן לפגוש במומחי טיפולי שורש אשר יישמו עבורכם את כל הנדרש במהלכם על מנת לפתור בעיות שנוצרו בפנים השיניים שלכם. הטיפולים ייערכו בהתאם למצבכם, על מנת להגיע לחקר האמת וליישם את הצעדים הבאים טיפול אנטיביוטי להורדת דלקת, ניקוי מקומי של השן או הכנתה לשלבים מתקדמים יותר של טיפול כמו עקירה והחלפתה בשתל וכתר. ייתכנו טיפולי שורש בהם ייקבע כי רק כותרת השן פגומה וניתן להשתמש בשורש שלה. במקרה כזה יותקן כתר על השן לאחר טיפול שורש וניקוי פנימי במהלך ביצועו. המטופל יבחר את סוג הכתר בהתאם למחירון שיוצג לו: טיטניום, טיטניום מצופה חרסינה או זרקוניה.