טיפולי חניכיים: ניקוי עמוק, השתלת חניכיים והקצעת שורשים

טיפולי חניכיים מזכים את המטופל בכל מה שקשור לפגיעה בחניכיים. לא צריך חבלה דנטלית כדי לספוג פגיעה כזו. החניכיים הן איבר רגיש שחשוף לכל מיני פגעים, חלקם טבעיים גם אם שמרנו היטב על השיניים שלנו וחלקם תלויים ברמת השמירה עליהן. במאמר זה נציג 3 סוגי פגעים בחניכיים ואת דרכי הטיפול בהם על ידי מומחה חניכיים.

אבנית עמוקה הנוכחת בשורשים

סימן ההיכר: כואב בשן על אף שהיא שלמה, וצילום שלה לא מראה כי יש בה חורים, או שמרגישים חתיכות של מאכלים הידועים כנתקעים כמו לחם, בשר או פופקורן מתחת לשן במצב שנדמה לנו שקיסם או חוט דנטלי יכולים להוציא זאת, ולא היא. הדבר מעיד כי חדרו חתיכות אוכל לשורשי השיניים ועם הזמן הם צפויים להפוך לאבנית. הפתרון לכך הוא קביעת תור לשיננית מיוחדת שיש לה הכשרה לעבוד עם מומחי חניכיים. שיננית זו, בשונה משיננית רגילה, מוסמכת לבצע ניקוי עמוק: ניקוי עם כלים ארוכים המגיעים עד לשורשי השיניים. הניקוי העמוק מתבצע ב- 4 טיפולים, כשבכל אחד מהם מטפלים בלסת אחת, 6-7 שיניים, עד להשלמת כל חלל הפה. הטיפול יכול להתבצע כמו אצל שיננית רגילה או בהרדמה מקומית.

חניכיים מטפסות – הגובה שלהן כמעט מאמיר על גובה השיניים

סימן ההיכר: השן צבועה בוורוד-אדום, הצבע של החניכיים. מדובר בחניכיים מטפסות ותופעה זו קוראת לא בשן בודדת אלא בלסת שלמה, לרוב בקדמית. הפתרון לכך הוא טיפול שנקרא הקצעת שורשים. חושפים את השיניים במטרה להגיע קרוב לשורשים כדי להקטין את גובהן של החניכיים ולהאמיר שוב את השיניים המוסתרות. הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית על ידי מומחה טיפולי חניכיים.

נסיגת חניכיים – גובה החניכיים נמוך מאד עד כדי סיכון בחשיפת שורשי השיניים

בעיה זו היא הפוכה לבעיה מהפרק הקודם כאן לעיל: כאן, מדובר על חניכיים שהגובה שלהן כל כך נמוך עד כי ישנו סיכוי ששורשי השן ייחשפו ויהיה צורך לעקרה. בדומה לבעיה הקודמת, זה לא קורה בשן בודדת אלא בקבוצת שיניים, לרוב בקדמיות. הפתרון לכך הוא טיפול שנקרא השלמת חניכיים. ההשלמה נעשית בדיוק כמו השתלת שיער: לוקחים רקמות חניכיים מאזורים טובים בהם הן בריאות וחזקות ומשתילים אותן באמצעות תפרים לחניכיים הנסוגים. התפרים נמסים ואחרי ההמסה החלק המושתל יתחבר לחלק שעליו השתילו וגובה החייך יחזור להיות קבוע ולא נסוג. הטיפול נעשה על ידי מומחה טיפולי חניכיים בהרדמה מקומית.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות