טיפולי חניכיים למניעת דלקות ועששת

טיפולי חניכיים המונעים את הדלקות בהן נעשים כאשר אובחנה עששת בפיו של המטופל ולא מעוניינים להביא אותו למצב של חניכיים מודלקות. זהו השלב המתקדם בכל פה שחווה עששת אך גילוי מוקדם של הסימפטומים יכול למנוע מהחניכיים לספוג את הנטל הזה. הטיפולים ניתנים לזיהוי לביצוע על ידי הרופא על בסיס שלוש עובדות: או שהחניכיים מאד קצרים ביחס לשורשים והמטופל חווה נסיגה, או שהחניכיים מאד גבוהים וכמעט מטביעים את השיניים או שמרבצי אבנית התגלו בגובה השורשים ולא רק באזורי קווי השפה בין העור לשיניים. כאשר המטופל מאובחן כמי שסובל מאחת משלושת התופעות הללו יומלצו לו הטיפולים הבאים.

השתלת חניכיים לתיקון נסיגה

טיפול זה מיועד למי שחווה נסיגת חניכיים והן מתקצרות באופן משמעותי עד כדי איום לחשוף את השורשים של השיניים. במקרה כזה מומלץ למטופל לעבור טיפול בהרדמה מקומית, במסגרתו תילקח דגימה מאזור בריא של החניכיים ותושתל באזור הנסוג. החניכיים יתחברו אחת לשנייה עם תפרים נמסים וכאשר פצע הטיפול יתאחה, תיוותר בפה שכבה אחת של חניכיים גבוהות כמו שצריך להיות.

חניכיים מטפסות, השיניים כמעט נבלעות בהן

הסימפטום שהמטופל סובל מהתופעה הוא לא הגובה הנצפה אלא אופן הפריסה של החניכיים על גבי השיניים. אם הן פרוסות בהידוק עליהן, המטופל כנראה לא סובל מהבעיה והיא צפויה להתמתן בקרוב. אבל אם הרווח בין השן לחייך גדול במובהק ונכנס משם אוכל, משמע שהמטופל בבעיית חניכיים ויהיה זקוק לטיפול להידוקן או לקיצורן כדי להחזיר את הפרופורציה בין השיניים לחניכיים להתהוות כנדרש.

הקצעת שורשי השיניים

טיפול זה נקרא גם ניקוי עמוק והוא נעשה על ידי שיננית עם הכשרה בפעולה זו. בשונה משיננית רגילה, הראשונה עובדת מול מומחה חניכיים והמטופל מקבל ממנו הפנייה אליה לביצוע הניקוי העמוד. בדרך כלל יידרשו 4 מפגשים, שבכל אחד מהם ינוקה רביע אחר של הפה: שמאל עליון, שמאל תחתון, ימין עליון וימין תחתון.

צהר לחיוך – לתחזק את החניכיים ולמנוע עששת במערכת הלעיסה

במרפאת צהר לחיוך עוסקים בטיפולי מומחים לשיקום וריפוי חניכיים שלא מגיבות טוב בפה של המטופל. אם יש לכם בעיות חניכיים, בואו להסדיר טיפולי חניכיים אצל מומחה במרפאת “צהר לחיוך”.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות