השתלות שיניים – דברים שכדאי לדעת

השתלות שיניים נדרשות כאשר עקרו לנו שיניים ונדרש עצם זר חדש שישתתף בלעיסה. בעבר, נחשבו השתלות שיניים לטיפול יוקרתי השמור רק למתי מעט ורובנו צרכנו פשוט תותבים שעמדו ישירות על העור של החניכיים. ואולם, פרוצדורה זו הוכחה כלא יציבה, כצמי שהופכת את הלעיסה לחסרת יציבות ובמקרי קיצון המטופלים אף פיתחו פוביה מכך שהתותב ייפול, תוך מחשבה על כל תנועה בלעיסה. מצב זה לא רק שאינו תקין, הוא עשוי לגרום להפרעות נוירולוגיות נוספות כמו דיסטוניה פוקלית ובמקרים קשים יותר עלול להגיע לפרקינסון. הגוף שלנו נועד לביצוע תנועות קיצון, כשצריך, והאיברים שלו צריכים לדעת לספוג זאת. לכן, השתלות שיניים הן לא פתרון שצריך להיות שמור לאוכלוסיות מבוססות בלבד, אלא מנת חלקו של כל אדם שחסרה לו שן. המקרה היחיד בו זה לא חובה הוא כאשר עוקרים שן בינה, משום שהיא לא משתתפת בלעיסה.

השתלות שיניים הן כמו שורשי שיניים ברמת העוצמה

זו הנקודה שאתם צריכים להפנים. שתל של שן אינו איזשהו גוף זר שמוטמע בהרדמה וקידוח של 3 דקות. זהו גוף מתכתי מטיטניום שמוצב בתוך החניכיים שלכם כשחלקו התחתון חצוב לעצם הלסת שלכם. לכן, לפני ביצוע התהליך המטופל נשלח לצילום C.T כדי לוודא שיש לו נפח-עצם מספק בלסת על מנת להבריג עליה שתל. אם אין למטופל עצם ברמה מספקת מפנים אותו לתהליכים כירורגיים מקדימים: מילוי עצם, ואם זה קורה במנשך העליון ליד האף, אז הרמת סינוס לפני מילוי העצם. כעבור מספר שבועות או חודשים כשהעצם מתקשה, ניתן לבצע את ההשתלה.

כשחסרה לכם עצם, אלו היתרונות שלכם בבחירת שתלים בזאליים

עצמים אלו שייכים לתחום האסתטיקה הדנטלית. בשיניים הטוחנות השמאליות והימניות מטמיעים כתרים, אשר להם הבדלים ברמה. הם נקבעים על פי רמת החומציות שלהם עם החניכיים. כתר זירקוניה למשל אינו מתחמצן ומתפקד כמו שן טבעית ולכן הוא היקר מכולם. זאת, לעומת, כתר טיטניום מצופה חרסינה שצפוי להרגיש מעט יותר מחומצן בשעת הלעיסה. אם השן העקורה היא שן קדמית ניתן להטמיע על גבי השתל שלה תותב בצורה של אותה שן. אנו ממליצים לכל מי שחסרה לו שן לא לחפש פתרונות קסם: לפנות לטיפולי השתלות שיניים!

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות