השתלות חניכיים – הטיפול שימנע נסיגת חניכיים

השתלות חניכיים מתרחשות כאשר אובחנה נסיגת חניכיים. נסיגת חניכיים אינה מסובכת לאבחון וניתן לחוש בה עוד בטרם ביקרתם אצל רופא השיניים: כאשר החלק הקדמי של המנשך שלכם, כשמסתכלים במראה, נראה עם שכבת חניכיים דלה ומאידך – החלקים התחתונים של השיניים מתחילים להיחשף בהדרגה לכיוון השורשים, סימן שהחניכיים בנסיגה. הפתרון לכך הוא בדיוק כמו פתרון השתלת שיער: השתלה של חניכיים מבחוץ. מיהו התורם? אתם. פרטים, בפרקים הבאים.

השתלת חניכיים באמצעות תורם

השתלת החניכיים נעשית באמצעות אזור תורם, הוא אזור שיש בו חניכיים בריאות שניתן לקחת דגימה קטנה שלהן ולבסס השתלה שלמה באזור הנסוג. הדבר נעשה בניתוח דנטלי בהרדמה מקומית, במהלכו ניתן לקחת רקמות מהחניכיים הבריאות ולהשתיל אותן באזור הנסוג. התוצאה היא התפשטות של החניכיים והצמחתן תוך חיבורן לחניכיים הנסוגות. יהיה צורך בשימוש בתפרים נמסים שבסיום נוכחותם, אחרי ההמסה, החניכיים ישובו תהיות גדולות כבעבר ולא נסוגות.

ביצוע הטיפול אצל מומחה חניכיים

מומחה חניכיים הוא רופא שיניים בעל הסמכה לטפל בחניכיים: לעבוד עם שיננית ניקוי עמוק המנקה מתחת לחניכיים באזור השורשים, לבצע הקצעת שורשים באמצעות הקטנת חניכיים מטפסות ולהשתיל חניכיים כאשר ישנה נסיגת חניכיים. טיפולים אלו נעשים על ידי מומחה החניכיים בהרדמה מקומית, למעט הטיפול של השיננית בניקוי העמוק שיכול להתבצע גם ללא ההרדמה. בשניים האחרים המטופל יחוש כאב לאחר ההתעוררות אשר יפוג בהדרגה במהלך היום או ביום המחר. בסיומו החייך תשוב להיות בריאה: לא מטפסת במקרה של הקצעת שורשים ובגודל גדול כמו שנדרש, במקרה של נסיגה, כשעושים השתלות חניכיים.

מומחה החניכיים של מרפאת צהר לחיוך – בחירה נכונה ונבונה

במרפאת השיניים צהר לחיוך מספקים למטופלים מענה מלא לבעיות החניכיים שלהם. המענה כולל איתור של הבעיה, תכנון תסריט למיגור שלה והשלמתו עד כדי שלמות החניכיים, לא נסוגות מחד ולא מטפסות מאידך. המטופל זוכה בסיום הטיפול לחניכיים יציבות אשר לא חושפות את שורשי השיניים בעקבות נסיגה ומאידך לא מאיימות לבלוע את הכותרת בטיפוס-יתר. טיפולים אלו חשוב להסדיר כאשר מאובחן מצב של חניכיים בעייתיות. אבחנה זו ניתנת לזיהוי על ידי המטופל כבר לפני ביקורו במרפאה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות