הרמת סינוס לפני השתלה – למי הטיפול מתאים ומה צריך לדעת אודותיו?

הרמת סינוס נדרשת כאשר יש להשתיל עצם בפיו של המטופל, והשן נמצאת במיקום אחורי קרוב לאף. הצורך בהשתלת עצם, למי שאינו מעורה, נוצר כאשר חל צורך בעקירת שן וביצוע השתלה במקומה, אך בצילום ה- CT המקדים התגלה מחסור שמצריך השלמה של עצם נוספת באותו חלל. הרמת סינוס נדרשת כאשר סינוסי האף קרובים למקום השתלת העצם ועל כן יש להרים אותם כדי לפנות לו מקום. כיצד זה נעשה? ישנן 2 שיטות, סגורה שהיא סמי כירורגית ופתוחה שהיא כירורגית מלאה.

הרמת סינוס סגורה – למי מתאימה וכיצד מתבצעת?

הרמת סינוס סגורה מתאימה לכל מי שיש לו מחסור ב- 1-2 שיניים. מחסור זה מוגדר כבדיד ולא כרציף, ועל כן ניתן לטפל בהרמת הסינוס שלו בשיטה שהיא בדידה: הרמת הסינוס רק בנקודה בה נוצר המחסור ומילוי עצם רק בנקודה זו. בשיטה זו מבצעים חלון (קדח) בצד החייך בהרדמה מקומית, ולאחר שהקדח התבצע מרימים מקומית את הסינוס ודוחסים עצם ברווח שנוצר. בסיום התהליך תופרים את המקום והמטופל משוחרר לביתו. הוא צפוי לספוג כאב מקומי של 2-4 ימים שבסיומו החייך מתאחה במקום התפרים. כעבור מספר שבועות ניתן לאבחן באמצעות צילום CT נוסף האם המקום מלא ואם הוא מלא, לבצע את השתל.

הרמת סינוס פתוחה – למי מתאימה וכיצד מתבצעת.

הרמת סינוס פתוחה מתאימה לכל מי שיש לו מחסור רציף ב- 3-6 שיניים, כלומר רבע עד מחצית הלסת חסר. במצב כזה יש צורך ליישם ניתוח מלא לפתיחת כל אותה רבע או מחצית לסת באמצעות כלי ניתוח תחת הרדמה. כשהחייך פתוחה, מרימים את הסינוס בשורה ולאחר ההרמה מציבים את העצם. בסיום התהליך, כשהכל מוכן, תופרים את החייך והמטופל משוחרר לביתו. הוא צפוי לספוג כאבים של 2-4 ימים ובסיומם החייך מתאחה במקום התפרים. כעבור מספר שבועות ניתן לאבחן באמצעות צילום CT נוסף האם המקום מלא, ואם הוא מלא, לבצע את השתלים הנדרשים.

האלטרנטיבה – סט שתלים ברצף

אם אתם סובלים ממחסור בעצם, ניתן להטמיע סט שתלים של 4 ברצף שיעוגנו בנקודות החזקות בלסת החסרה ויאפשרו להטמיע על גביהם תותבים. הדבר יכול להיעשות ביום אחד במקום הרמת סינוס. ברם, חשוב לציין כי מי שמעוניין בשתל מתחת לכל שן שהוא יציב בפה, רק הרמת סינוס יכולה להוביל לכך.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות