הרמת סינוס למעוטי עצם בלסת העליונה

הרמת סינוס היא המזור עבור מי שנדרש להשתיל שיניים אך מגלים בצילום ה- CT שמדובר במטופל שיש לו מעט עצם בלסת העליונה. הרמת סינוס היא טיפול בו מיישמים 2 הליכים: מרימים את סינוסי האף הפנימי למעלה, וגם ממלאים את האזור בנסורת עצם. הטיפול המורכב עשוי להיות סמי כירורגי או כירורגי מלא, תלוי במספר השיניים שצריך לעקור ולהשתיל. עבור שן בודדת או 2 שיניים, מיישמים הרמת סינוס סגורה חצי כירורגית בעוד שעבור שורה של שיניים מיישמים את ההרמה הכירורגית המלאה הפתוחה.

הרמת סינוס סגורה לאחר עקירת 1-2 שיניים בלבד

עקירה זו תוביל מטבע הדברים להשתלה מעוטת שיניים, ולמעשה לטיפול נקודתי. גם אם המצב של העצם אינו טוב, אבל השיניים הסמוכות שמורות ולא ספגו עששת, אין צורך לפתוח את כל הלסת, אלא רק את האזור העקור. מבצעים בו קדח בדופן החייך שנקרא “קדח חלון”. בתוכו מכניסים את נסורת העצם. עוצמת הכאב השיקומי של קדח כזה פחותה מעוצמה של עקירה. הכאב של הרמת סינוס מסוג כזה צפוי להימשך כשבועיים ימים. לאחריו, יש להמתין מספר חודשים, במהלכם יהיה עליכם לשוב למרפאה בתאריכים שנקבעו מראש לביקורות בהן ייבדק חלל הפה לצרכי מעקב קליטת העצם. בתום כל התקופה הזו ישלימו עבורכם את הטיפול ויטמיעו על העצם השלמה שנוצרה עבורכם את השתלים.

הרמת סינוס פתוחה ללסת שלמה או לשורה נכבדה של שיניים על גביה

במצב בו נאלצים לעקור לכם שורה של שיניים אין מנוס מלבצע את ההרמה הפתוחה. טיפול זה כרוך בהרדמה מקומית וגם מלאה ובמהלכו פותחים את כל שורת החייך המדברת על מנת למלא אותה בעצם, כאשר השורה שמתמלאת מקבילה לחלוטין לקו החתך. המילוי יתבצע בין בסיס העצם לבין הסינוס ומכאן המשמעות של הרמת סינוס. בתום הטיפול ינקז הרופא את הדימום למניעת זיהום ויתפור את החתך עם תפרים נמסים. הכאב צפוי להימשך כשלושה שבועות ולאחריהם יהיה עליכם להמתין מספר חודשים לקליטה מלאה של העצם החדשה. במהלך אותם חודשים אתם תידרשו לסור מעת לעת למרפאה לביקורת בה תאובחן השתלת העצם וייערכו תצפיות על ההתקדמות שלה. לאחר ההטמעה המלאה ניתן להסדיר את השתלים כמתוכנן.