הכרת סוגי כתרים לשיניים

כתרים לשיניים ניתן להתקין במסגרת רפואית דנטלית, כאשר עקרו לנו שן או שחלק ממנה נהרס או שהיה צריך להשלים פרוצדורה של טיפול שורש בתוכה. ברם, נהוג להתקין אותם גם מטעמים אסתטיים. על אף ששן קדמית מסוימת הנה בריאה ושלמה, בוחר הלקוח האסתטי לעטוף אותה בכתר מרצונו החופשי.

כתרים לשיניים המשמשים לשיקום מיקומי שן עקורה או הרוסה

אלו הן הסיבות הרפואיות בגינן ישנו צורך בהסדרת כתרים לשיניים. כתרים לשיניים שניתן להסדיר במצבים כאלו עשויים להיות מתכתיים מלאים, מתכתיים מצופים חרסינה או ללא מתכת. דוגמה לכתר מתכתי בלבד, כתר טיטניום אפור כהה. דוגמה לכתר מתכתי מצופה היא כתר טיטניום בציפוי חרסינה לבנה. הכתר היקר מבין השלושה הוא כתר חרסינה ללא מתכת, שנקרא גם כתר זירקוניה, חומר שמופק מהמינרל הטבעי Baddeleyite או ניתן ליצירה בתנאי מעבדה מזירקון. הכתר עשוי מחומר זה בציפוי חרסינה.

כתר ייחודי לשיניים המשמש כאמצעי אסתטי למנשך הקדמי

כאשר אדם משתמש בחיוך שלו לתמונות וסרטונים ומבחינתו, החיוך שלו הוא מעין “כלי עבודה”, ברור שפתרונות לובן בשיניים כמו מוחק-חומציות או ציפוי למינייט לא יכולים להיות רלוונטיים. הם נגמרים מהר, נשברים ויוצרים הרבה מאד תקלות. אדם שבאמת מתכוון להציג בכל עת חיוך לבן באופן מקצועי כנראה יבחר ליישם כתרים לשיניים לאסתטיקה קדמית במנשך. כתרים אלו נקראים E-max. ה- E-max היא עיבוד דנטלי לחרסינה, וזה נחשב כיום לכתר החזק ביותר ברפואת השיניים, כולל מכתר הזירקוניה היוקרתי והנודע. בנוסף, הוא גם הכתר עם הגוון הלבן המובהק ביותר משום ש- E-max היא למעשה חרסינה לבנה.

על עיבוד ה- E-max והקשר המעשי שלו לעולם האסתטיקה

עיבוד ה- E-max נוצר במיוחד עבור אסתטיקנים, משום שידוע שאם הם מתכוונים להשאיר את השן הבריאה, התוצאה עשויה להיות עומס חום ומחנק באותה שן, ולא היא. העיבוד הוא עיבוד אוורירי שנוצר לעבודה עם אסתטיקה, ולכן ההרגשה, אחרי ההטמעה, היא רגילה לחלוטין ואפילו אוורירית. המטופל שהחליט לעטוף את שיניו הקדמיות בכתרי E-max יוצא מהטיפול כלעומת שנכנס, ללא הרגשה של נטל במי מהשיניים שנעטפו. כתרים לשיניים מסוג זה מבוקשים על ידי חובבי המצלמות ונעשים במרפאה על בסיס קבוע עבור מטופלים אלו.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות