הכירו טיפולי כירורגיה זעיר פולשנית ברפואת שיניים

כירורגיה זעיר פולשנית היא טיפול ניתוחי עדין, בו היקף השימוש בחומרים חדים על החניכיים ועור הפה מינימלי מאד, ולעתים כלל לא קיים. ההחלמה הנדרשת מטיפול כזה היא בת לא יותר ממספר ימים, וזאת בשונה מטיפול כירורגי מלא כמו עקירה או הרמת סינוס פתוחה, בה נדרשים 14 ימי החלמה בממוצע. במאמר זה נביא לעיונכם 3 פרקים העוסקים בטיפולים שונים של הרמת סינוס: הרמת סינוס בשיטה סגורה זעיר פולשנית, הרמת סינוס פולשנית בשיטה פתוחה, ופתרון זעיר פולשני להשגת התמורה שמבקשת הרמת הסינוס הפתוחה ליישם.

הרמת סינוס סגורה בשיטה זעיר פולשנית

הרמת סינוס סגורה, בשונה מהפתוחה שתפורט בהמשך. מאז ומעולם הוגדרה זעיר פולשנית בעיקר בשל היקף היישום. בעוד הרמה פתוחה מתבצעת על ידי כלי ניתוח שמבצעים חתכים רחבים וגדולים, הרמת סינוס סגורה מבצעת קידוחים דקים מאד בנקודות מסוימות במנשך. מנקודות אלו מחדירים עצם ולכן הטיפול הזה מוגדר זעיר פולשני. לא רק שהוא כולו מבוסס על קדח אחד קטן, הוא בכלל לא מבקש להרים את כל קרום הסינוס אלא רק את אותו לוקיישן שבו נדרש מילוי העצם.

הרמת סינוס פתוחה בניתוח מלא

זהו אחד הניתוחים הקשים בספרות הדנטלית ומבין הקשים ברפואה המודרנית. הקושי העיקרי בו הוא העובדה שנדרשת פתיחה של כל החייך במנשך (או של חלק ממנה, על גביו) בחיתוך על מנת לחשוף את רקמות הדם ואת הקרום של הסינוס שמעליהן, אותו יש להעלות למעלה בשלמותו (בשונה מהרמה נקודתית בשיטה הסגורה) כדי שניתן יהיה לשתול שם עצם. כמובן שטיפול זה אינו זעיר פולשני. עכשיו נספק מידע על הגרסה הזעיר פולשנית שלו.

הרמת סינוס במים הידראוליים

בשיטת כירורגיה זעיר פולשנית זו, הסינוסים שלכם יספגו סילון מים ממשאבת מים הידראוליים. הדבר מתבצע באמצעות חיבור אביזר שנראה כמו שתל – לפה שלכם. למעשה, מדובר במשאבת מים הידראוליים. המים ההידראוליים יגיעו לסינוס וירימו אותו עבורכם, כל זאת ללא ניתוח או חיתוך מסוג כלשהו. דרך אותה משאבה יופסק זרם המים ותוחדר נסורת העצם. בתהליך זה אין בכלל שימוש באביזרים חדים, כשהמשאבה מזרימה מים הידראוליים ככלי מרכזי בהרמת הסינוס.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות