היתרונות של השתלה ביום אחד

השתלה ביום אחד מאפשרת לכם להסדיר עקירת שן, ומיד לאחריה – שתל במקום העקור. מדוע זה ממש מומלץ? משום שעקירה, אם להודות על האמת, היא למעשה יצירת פצע עמוק בפה באופן מכוון, שצפוי להסב דימום עמוק וכאבים למספר ימים ולעתים עד שבועיים ברצף. שתל שמוטמע על הפצע הפתוח עוצר את הדימום, מבטל לחלוטין את הכאב אחרי התעוררות ההרדמה ומאפשר למתרפא לחזור לשגרה מלאה. ישנן 3 פרוצדורות בהן ניתן להשלים את המלאכה, שתל בודד לעצם הלסת, שתל בזאלי והשתלה מרובה בשיטת All on 4.

שתל בודד לעצם הלסת

טיפול המיועד למי שאובחן בבדיקת עצם ונמצא חיובי: יש לו מספיק עצם להשלמת ההשתלה. במקרה כזה, כשהכל ידוע ומוכן מראש, הרופא יכול להשתיל על העצם הבריאה את השתל, עם סיום העקירה. המטופל חוזר לביתו עם פה מורדם ומתעורר ללא כאב וללא כתם דם אחד בתוך הפה. למעשה, הוא מתעורר בריא לחלוטין, ממש כמו בטיפול רגיל לשימור השיניים (סתימה, הכנה לכתר וכד’).

שתל בזאלי

שתל שמיועד למי שאובחן לו מחסור בעצם המחוברת לשיניים, והוא בכל זאת מעוניין להסדיר את העקירה ביום אחד. המשמעות: השתל אינו באורך סטנדרטי של 8-16 מ”מ (תלוי במיקום השן) אלא באורך ארוך של 20 מ”מ. הוא מיועד לחיבור לעצם הלחי בלסת העליונה ולעצם הכי תחתונה, זו שיוצרת זווית ישרה בין הסנטר לצוואר, בלסת התחתונה. השתלה זו ניתנת לביצוע רק על ידי רופא שיניים שעבר השתלמות בשתלים בזאליים, בה נלמדו סוגיות כמו מעקפים למיתרי עצבים שעוברים בלסתות והגעת קצה השתל בשלום לעצם העמוקה.

4 שתלים ענקיים להעמסה על כל המנשך

ניתן להמיר את כל המנשך התחתון או כל המנשך העליון במערך כתרים מלאכותי, חזק ויציב ביותר. מערך הכתרים יושב על 4 שתלי ענק המוטמעים ב- 4 נקודות חזקות. נמצא כי גם למתרפאים שיש מחסור בעצם, יש לפחות 4 נקודות חזקות בהן העצם עדיין יציבה ואיכותית. בהן, מתבצעת השתלה של 4 שתלי ענק, ומעליהם מטמיעים את מערך השיניים החלופי. שיטה זו נקראת All on 4, כלומר העמסת כל השיניים (במנשך) על 4 שתלים בלבד. טיפול זה אידיאלי למי שמחפש שיקום מנשך או שיקום פה ביום אחד (במקרה האחרון, חוזרים על הפעולה פעמיים בשתי הלסתות, לרוב זה יימשך יותר מטיפול אחד).