היכרות עם שיטות השתלת עצם בעידן המודרני

השתלת עצם היא טיפול שנדרש כאשר אובחן מחסור בעצם הלסת לפני הטמעת שתלים. האבחון הזה נעשה אחרי עקירה על מנת לספק למתרפא תשובה האם הלסת שלו מתאימה או לא מתאימה להטמעת שתל, תוך פירוט הצעדים שיש לבצע כדי להכשיר אותה להיות מתאימה. במרכז ההכשרה הזו עומדת השתלת עצם: נסורת עצם שהמרקם הרירי של פנים החייך יקשיח אותה עם הזמן ויהפוך אותה לעצם קשיחה, עליה ניתן להטמיע שתל.

מילוי עצם בלסת התחתונה

פרק זה יהיה קצר מאד לעומת פרק ההמשך משום שהלסת התחתונה כמעט שאינה יוצרת בעיה של מחסור למטופל. ישנם מעט מטופלים בכל מחזור שהמחסור אובחן להם בלסת התחתונה. במידה וזה בכל זאת קורה, ניתן לפתור את הבעיה באמצעים זעיר פולשניים פשוטים באופן יחסי, למשל לקדוח בחייך שמתחתיה יש עצם במחסור, ולהחדיר אליה נסורת עצם במרקם אחיד ושטוח. ההחלמה מהקידוח אורכת מעט פחות מהחלמה מעקירת שן, כשבוע ימים בממוצע. לאחר 3 שבועות עד 2 חודשים ניתן לעשות שתל באותה עצם, בעקבות כך שהיא התקשתה.

מילוי עצם בלסת העליונה

פרק זה הנו החלק הארי של המאמר שלפניכם, משום שבלסת העליונה נמצאות רוב בעיות המחסור של רוב המטופלים מהסיבה הפשוטה: הלסת הזו גובלת עם האף, והאף, מטבע הדברים, הוא כיוון האוויר של הלסת העליונה. דרך הסינוסים שלו הוא מספק אוויר ומוציא אוויר והפעולות הללו, בליווי בלות שקוראת עם הגיל, גורמות לעצם להישחק ולהיות במחסור. קיימות 3 דרכים לפתור את זה:

השתלת עצם בעקבות הרמת סינוס סגורה – מבצעים את הפרוצדורה שתוארה בפרק הקודם בלסת התחתונה, קידוח בחייך של השן העקורה, הפעם במטרה להגיע לקרום הסינוס במטרה להרים אותו ולהחדיר את העצם מתחתיו.

השתלת עצם בעקבות הרמת סינוס פתוחה – טיפול שמיועד למי שנדרשים לו שתלים בשורה רצופה בלסת העליונה. נעשה ניתוח בהרדמה כללית או סדציה, במקביל להרדמה מקומית במנשך. במסגרתו, חותכים את קו החייך במקביל לקרום הסינוס במטרה להרים את כולו למעלה ולבצע השתלת עצם מבעדו. ההחלמה היא כמו אחרי עקירת שן, 15-21 ימים

השתלת עצם בעקבות הרמת סינוס הידראולית – הרמת סינוס בשיטה חדשה, ללא ניתוח או טיפול כירורגי אחר. מעמיסים שתל על העצם הבלויה, שאינו שתל סופי למטופל אלא אמצעי שאיבה. יש בו משאבה אלקטרונית זעירה ממנה מוחדרים מים בסילון הידראולי חזק מאד. הסילון גורם לסינוס לעלות למעלה, ואז מפסיקים את הזרמת הלחץ ההידראולי ומחליפים את המים בנסורת עצם. שיטה זו מחליפה גם הרמת סינוס סגורה וגם הרמת סינוס פתוחה.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות