אסתטיקה דנטלית מסוגים שונים, הלבנת שיניים ובניית כתרים איכותיים

במאמר זה נסקור 3 סוגי הלבנות שיניים, 2 אסתטיות ואחת רפואית: הלבנת שיניים באמצעות חמצון כתמים, או באמצעות ציפוי חרסינה למינייט או על בסיס כתר זירקוניה מחרסינה מלאה ללא טיטניום. 3 השיטות הללו יוצרות בפיו של המטופל אסתטיקה דנטלית ברמות שונות. לכן, בכל שיטה גם נדגיש למי הטיפול מיועד, על סמך התמורות שהוא צפוי להעניק למטופל.

הלבנת שיניים עם חמצון כתמים

שיטה זו נחשבת זולה במחיר, מהירה לעשייה ולא כואבת כלל. היא צפויה לא להשפיע כמעט על חלקים אחוריים בפה, בוודאי אם יש עליהם סתימות וכתרים, וקל וחומר אם מדובר בגופים זרים שלא באותו הצבע, כמו סתימות אמלגם. מתי בכל זאת משתמשים בשיטה הזו? כאשר אתם צריכים להתראיין, להצטלם או להסריט וידאו, אין לכם זמן להיערך לטיפול מורכב יותר, ואתם מעוניינים בסך הכל להציג חלק-קדמי מחויך ולבן. אם אין לכם סתימות אפורות קדמיות, ניתן לעשות זאת עבור ה- 5-6 שיניים הקדמיות וליהנות מחיוך קדמי יפה ולבן.

הלבנת שיניים עם ציפוי חרסינה למינייט

טיפול זה עובד על כל מנשך הפה ומספק לשיניים ציפוי אחיד מחרסינה. ציפוי זה הוא ציפוי קשיח שנועד לסתום גם רווחים. הטיפול לא כואב אבל יש בו גם חסרון: החומר אינו רפואי ועל כן אינו חזר. הוא עלול להישבר וכשזה קורה, אין לתקן חלק מסוים ואת שאר החלקים להשאיר. יש להחליף את כל הציפוי או להשמיט את כולו. היתרון הוא שמדובר בחומר ציפוי לא רפואי יחסית חזק ולכן ע’ד שמתבקע השבר הראשון יכולים לחלוף הרבה מאד ימים ואפילו שבועות וחודשים לברי המזל מבניכם. השיטה הזו מיועדת למי שמעוניין במנשך לבן להרבה זמן, להסתיר כתמים קשים שההלבנה עם חומר החמצון לא הצליחה, ולהנות מלובן מלא בכל השיניים בפה.

הלבנת שיניים עם כתר זירקוניה לבן מחרסינה מלאה

הלבנת שיניים רפואית שנעשית כאשר המטופל זקוק לכתר. אם במקום לבחור כתר טיטניום, בוחר המטופל כתר זירקוניה, המשמעות היא שהוא מקבל כתר לבן שעשוי מחומר החרסינה מלא מלא, ללא שלד טיטניום. מה זה אומר מבחינתכם? זה לא מגרה, לא מגרד ויוצר מגע טבעי ונעים ממש כמו השן העקורה שלפני הכתר. כתר זה נחשב ללבן במיוחד ועל כן הוא חלק מטיפולי אסתטיקה דנטלית. קחו בחשבון שבהשוואה לכתר טיטניום, או טיטניום מצופה חרסינה, נחשב כתר זה, שהוא היחיד שאים בו בכלל טיטניום, אלא רק חרסינה מלאה, ליקר מבין הכתרים.

להתאמת הטיפול המושלם עבורך

נגישות