עמוד הבית > טיפולי חניכיים

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם:

טיפולי חניכיים

סוגי מחלות חניכיים

את המחלות הדורשות טיפולי חניכיים ניתן לחלק למספר סוגים מרכזיים:

למחלת החניכיים הכרונית שלוש דרגות חומרה:

הדרגה הקלה ביותר בהן היא דלקת הרקמות הרכות בחניכיים שאינה כוללת אובדן העצם. הסימנים הראשונים להופעת הדלקת כוללים נפיחות בחניכיים, דימום בעת צחצוח השיניים, אדמומיות ונפיחות בחניכיים. הדלקת תיעלם לאחר טיפול – סילוק גורמי המחלה, רובד האבנית, צחצוח ושמירה קפדנית על היגיינת הפה.

דלקת חניכיים בינונית
פוגעת ברקמות שתומכות בשיניים ועלולה לגרום אובדן קל עד בינוני לעצם שבאזור. התעלמות מהמחלקה וחוסר טיפול בה כשהיא בשלביה הראשונים עלול לגרום לאובדן שליטה על המצב, לנזק בלתי הפיך ואף לאובדן השיניים.

דלקת חניכיים מתקדמת
מלווה בספיגת עצם משמעותית, מה שגורם לתזוזתן של השיניים, לפתיחת מרווחים ביניהן ואף להתרופפות אחיזתן, התנודדותן ונפילתן.

דלקת חניכיים אגרסיבית
מצב המופיע, בד”כ, אצל אנשים צעירים וכולל הרס מואץ של העצם, התנדנדות השיניים ואף אובדנן. למחלה זו שני סוגים – מקומי ומפושט. במצב המקומי, הדלקת תוקפת מקומית את השיניים וסימניה ניכרים, לרוב, בגיל ההתבגרות. המחלה בצורתה המפושטת תוקפת את כל השיניים של האדם.

דרכי טיפול

טיפול חניכיים בדרגה הראשונה והקלה ביותר של דלקת חניכיים כולל את סילוק הגורם למחלה (רובד האבנית הקיים) ומשם, שמירה מחמירה על היגיינת פה.

הטיפול בדלקת חניכיים ברמתה הבינונית דורש את הסרת האבנית שהצטברה והקצעת שורשי השיניים, ומשם והלאה – הקפדה על היגיינת השיניים וצחצוחן. במקרים בהם עדיין קיימים סימני הדלקת לאחר תום תקופת ההחלמה הקבועה, ייתכן כי יצטרך טיפול כירורגי לחניכיים (ניתוח חניכיים).

הטיפול בדלקת חניכיים מתקדמת ובספיגת העצם נחשב למשמעותי ביותר ויצריך לעבור טיפול כירורגי לחניכיים (ניתוח החניכיים).

הטיפול במחלת החניכיים האגרסיבית מצריך אבחון מהיר, יעיל ומקצועי של הבעיה. הדחיפות אף גוברת, אם נזכור כי היא מופיעה אצל אנשים צעירים וגורמת להרס מהיר של העצם, וכתוצאה מכך, גם לאובדן של השיניים בגיל צעיר.

גיליתם אדמומית בחניכיים?

חשים אי נוחות כשאתם שותים שתייה קרה או חמה?

אל תמתינו, ופנו כבר היום לבדיקה אצל אחד מהרופאים המומחים שלנו!

לקביעת תור לבדיקה השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם: